България 11.09.2023 09:33 Снимка: ДНЕС+
Бивш рали състезател: На пешеходни пътеки трябва да се намали още скоростта
Какви ще са новите правила за младите шофьори? Какви са европейските практики при връчване на глоби и наказателни постановления? Темата коментираха пред Нова тв адвокат Силвия Петкова, адвокат Александър Кашъмов, председателят на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев и бившият рали състезател Павел Жеков от Академия за безопасно майсторско шофиране.
„При нас каквото и да се направи – няма да се случи. Какво пречи сега на КАТ да връчва глоби и наказателни постановления по постоянен адрес? Никой не прави това? И казваме, че има неплатени глоби. Хората трябва да си получат санкцията, за да я платят. За КАТ е важно да я наложат. Нататък не се интересуват. Има хубави примери от чужбина, но нека не следваме сляпо само един модел”, заяви Красимир Георгиев.
„По отношение на темата, свързана с тестовете на наркотици – определянето на законови граници на концентрацията на наркотични вещества е практика, въведена само в три европейски държави. В по-голяма част от европейските държави се обръща внимание на въздействието, но не от гледна точка на концентрацията, а от гледна точка на всеки конкретен случай. Това е по-правилния подход, по простата причина, че и самата концентрация има нюанси, включително и когато говорим за зависимости”, подчерта Силвия Петкова.
„Когато говорим за войната по пътищата, и това, че тя е с нарастващи жертви, не е лошо да погледнем статистиката – нещо, което не виждам народните представители да са направили. В случая медиите са си свършили работата да поискат тази информация и да напипат болния въпрос. Интересно е защо в институциите този въпрос не се изследва изобщо? Тъй като връчването на глобите не е толкова сложен момент. Съдилищата успяват да си призоват свидетелите? Вътрешният министър трябва да си инспектира КАТ и да се разбере какъв е проблемът? Очевидно, че при толкова много нарушения и необходимост от връчване на глоби – администрацията там не работи. Защо не работи? Хора ли няма, техника ли няма, способи ли няма, процедура ли няма? Това са неща, които трябва да се изяснят вътрешно в изпълнителната власт”, категоричен е Александър Кашъмов.
„За да намалим бързо и експресно жертвите на пътя, в градските участъци, където има пешеходни пътеки – трябва да се намали още максималната скорост. Защото явно е, че хората не умеят да контролират автомобила с по-висока скорост. Защото те говорят по телефона – нещо, което трябва да се забрани”, посочи Павел Жеков.
Още по темата
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 10:34 Русия: Намерението на България да търси обезщетение от "Газпром" за 400 млн. евро е несъстоятелно
- 10:31 Варна откри туристическия сезон с голям концерт на входа на Морската градина
- 10:25 Отложиха за пореден път първия тестови полет с екипаж на космическия кораб "Старлайнър"
- 10:14 Въоръжен грабеж на бижутерия в центъра на Париж
- 10:07 ПП-ДБ са се сринали на четвърто място, сочи проучване на "Медиана"
- 10:03 Красен Кралев: Варна винаги е играла ключова роля в развитието на футбола в България
- 09:56 "Левски" избухна за 3 минути в Пловдив и спечели битката за злощастното четвърто място
- 09:51 Руснаците прекъснаха доставките на боеприпаси за украинските сили във Волчанск