България 11.09.2023 09:33 Снимка: ДНЕС+
Бивш рали състезател: На пешеходни пътеки трябва да се намали още скоростта
Какви ще са новите правила за младите шофьори? Какви са европейските практики при връчване на глоби и наказателни постановления? Темата коментираха пред Нова тв адвокат Силвия Петкова, адвокат Александър Кашъмов, председателят на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев и бившият рали състезател Павел Жеков от Академия за безопасно майсторско шофиране.
„При нас каквото и да се направи – няма да се случи. Какво пречи сега на КАТ да връчва глоби и наказателни постановления по постоянен адрес? Никой не прави това? И казваме, че има неплатени глоби. Хората трябва да си получат санкцията, за да я платят. За КАТ е важно да я наложат. Нататък не се интересуват. Има хубави примери от чужбина, но нека не следваме сляпо само един модел”, заяви Красимир Георгиев.
„По отношение на темата, свързана с тестовете на наркотици – определянето на законови граници на концентрацията на наркотични вещества е практика, въведена само в три европейски държави. В по-голяма част от европейските държави се обръща внимание на въздействието, но не от гледна точка на концентрацията, а от гледна точка на всеки конкретен случай. Това е по-правилния подход, по простата причина, че и самата концентрация има нюанси, включително и когато говорим за зависимости”, подчерта Силвия Петкова.
„Когато говорим за войната по пътищата, и това, че тя е с нарастващи жертви, не е лошо да погледнем статистиката – нещо, което не виждам народните представители да са направили. В случая медиите са си свършили работата да поискат тази информация и да напипат болния въпрос. Интересно е защо в институциите този въпрос не се изследва изобщо? Тъй като връчването на глобите не е толкова сложен момент. Съдилищата успяват да си призоват свидетелите? Вътрешният министър трябва да си инспектира КАТ и да се разбере какъв е проблемът? Очевидно, че при толкова много нарушения и необходимост от връчване на глоби – администрацията там не работи. Защо не работи? Хора ли няма, техника ли няма, способи ли няма, процедура ли няма? Това са неща, които трябва да се изяснят вътрешно в изпълнителната власт”, категоричен е Александър Кашъмов.
„За да намалим бързо и експресно жертвите на пътя, в градските участъци, където има пешеходни пътеки – трябва да се намали още максималната скорост. Защото явно е, че хората не умеят да контролират автомобила с по-висока скорост. Защото те говорят по телефона – нещо, което трябва да се забрани”, посочи Павел Жеков.
Още по темата
CHF | 1 | 2.08133 |
GBP | 1 | 2.3337 |
RON | 10 | 3.93258 |
TRY | 100 | 5.37003 |
USD | 1 | 1.89794 |
Последни новини
- 17:13 Пунктове за транспортни карти във Варна с удължено работно време през уикенда
- 17:07 Пиян мъж вилня във входа на блока си, барикадира се и хвърля буркани през терасата
- 16:58 Смърт на тийнейджър при съмнителни обстоятелства запали китайски град
- 16:49 Джокович призна: Отровиха ме с олово и живак в Мелбърн
- 16:41 Годишен и месечен ръст в строителството в България през ноември отчита НСИ
- 16:34 Млада българка загина на място в тежка катастрофа в Италия пред очите на приятеля си
- 16:28 Соченият за бос на „Якудза“ се призна за виновен за трафик на ядрени компоненти и оръжия
- 16:19 200 средни заплати ни трябват за апартамент от 100 кв. в София