БДЖ: Значително изостава изпълнението на ремонта на локомотиви
България 02.12.2005 14:41
При вчерашния инцидент с пътнически влак № 60102, движещ се по маршрут Кюстендил – София, леко пострадаха трима пътници и бяха нанесени тежки материални щети на подвижен железопътен състав. В резултат на произшествието бяха причинени много сериозни повреди и деформации по кошовете, рамите, и поражения по ходовата част на един дизелов и един електрически локомотив, както и един пътнически вагон.
Тежкото финансово състояние на “БДЖ” ЕАД поражда изключителни затруднения при поддръжката и ремонта на подвижния състав.
Невъзможността да се изпълнява ремонтната дейност по график се обуславя от факта, че дружеството не е в състояние да покрива задълженията си към доставчиците на резервни части. Към момента натрупаните задължения възлизат на 189 милиона лева.
Значително изостава изпълнението на ремонта на локомотиви. През настоящата година са ремонтирани едва 10 от предвидените 31 локомотива. По финансови причини не може да бъде завършена модернизацията на други два електрически локомотива, тъй като “БДЖ” ЕАД дължи на Кончар 1,7 милиона евро. Задълженията на дружеството към “Локомотивно-вагонен завод” АД, гр. Русе, възлизат на 240 000 лева, поради което е почти спряна работата на завода по ремонт на 4 електромотрисни влакове.
Към момента “БДЖ” ЕАД дължи общо на заводите за ремонт на вагони над 8 милиона лева. Вагоно-ремонтните заводи на свой ред не могат да покриват задълженията си, включително и ДДС, към държавата. Поради липса на финансиране не се изпълнява и програмата за спешен ремонт на тридесет пътнически вагона за празничните дни.
Съществува реална опасност новият график за движение, който влиза в сила от 11-ти декември т.г., да не бъде осигурен с необходимия брой пътнически състави. Възможно е железопътният превозвач да изпита затруднения и при осигуряването на допълнителни вагони за празничните дни.
Поради неплатени задължения към Сименс, възлизащи на над 5 милиона евро, се възпрепятства и доставката на последните 11 дизелови мотриси Desiro, които вече са произведени в Германия.
Тежкото финансово състояние на “БДЖ” ЕАД поражда изключителни затруднения при поддръжката и ремонта на подвижния състав.
Невъзможността да се изпълнява ремонтната дейност по график се обуславя от факта, че дружеството не е в състояние да покрива задълженията си към доставчиците на резервни части. Към момента натрупаните задължения възлизат на 189 милиона лева.
Значително изостава изпълнението на ремонта на локомотиви. През настоящата година са ремонтирани едва 10 от предвидените 31 локомотива. По финансови причини не може да бъде завършена модернизацията на други два електрически локомотива, тъй като “БДЖ” ЕАД дължи на Кончар 1,7 милиона евро. Задълженията на дружеството към “Локомотивно-вагонен завод” АД, гр. Русе, възлизат на 240 000 лева, поради което е почти спряна работата на завода по ремонт на 4 електромотрисни влакове.
Към момента “БДЖ” ЕАД дължи общо на заводите за ремонт на вагони над 8 милиона лева. Вагоно-ремонтните заводи на свой ред не могат да покриват задълженията си, включително и ДДС, към държавата. Поради липса на финансиране не се изпълнява и програмата за спешен ремонт на тридесет пътнически вагона за празничните дни.
Съществува реална опасност новият график за движение, който влиза в сила от 11-ти декември т.г., да не бъде осигурен с необходимия брой пътнически състави. Възможно е железопътният превозвач да изпита затруднения и при осигуряването на допълнителни вагони за празничните дни.
Поради неплатени задължения към Сименс, възлизащи на над 5 милиона евро, се възпрепятства и доставката на последните 11 дизелови мотриси Desiro, които вече са произведени в Германия.
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 12:03 Сър Антъни Хопкинс не близва алкохол от 50 г., но дъщеря му никога не му прости
- 11:58 Паркирала във варненски подлез кола разбуни духовете в социалните мрежи
- 11:54 Тръмп: Работим по закон за санкции за всяка държава с бизнес отношения с Русия
- 11:48 Управляващи в Германия искат ядрени реактори и завръщане към руския газ и петрол
- 11:40 Бившият полски премиер Милер: Полша е съучастник в украинската корупция - пусна Миндич да избяга
- 11:33 Асен Асенов за дерогацията за "Лукойл": САЩ не могат да поставят стратегически партньор на колене
- 11:29 Тревожна тенденция: Все повече дрога във Варна, без оглед на възрастови ограничения
- 11:25 Древният път на коприната: Следи от потънал град под езерото Исък Кул в Киргизстан