БДЖ остава без вагони

България 17.12.2012 12:49

Ако БДЖ - Пътнически превози продължи да неотремонтира вагони и локомотиви към края на 2013 г. БДЖ може само да спре дейността си без стачка, предупреди Петър Бунев от Синдиката на железничарите в България.

Той алармира, че до края на януари още сто вагона ще излязат за ремонт и не се ли ускорят ремонтите, проблемите ще продължат и няма да е виновен графикът. „Трябва повече воля и повече експертност", категоричен е той.

В момента в експлоатация са под 200 вагона. Железничарите се надяват, след като до края на януари излязат 100 вагона за ремонт, то поне 40-50 ремонтирани да влязат. Но при всички положения вагоните ще намалеят с 40% поне, предполагат железничарите.

Бунев припомни стачката от миналата година и каза, че тогава са махнати много влакове под предлога, че нямало пътници, а истинската причина била недостигът на вагони и локомотиви. „Сега няма стачка - да видим как ще се оправдават", добави той.

Синдикалистът припомни, че е постигнато споразумение със синдикалните организации, ръководствата на БДЖ, НКЖИ и Министерството на транспорта, че няма да се предприемат протестни действия по отношение на безплатните пътувания и изтъкна, че са отстоявали запазването на правото да имат карти за пътуване.

„Надяваме се и за в бъдеще да не бъде отменено това право на железничаря да пътува свободно по жп транспорта", изтъкна Петър Бунев. Според споразумението от 1 януари 2013 г. до 30 април 2013 г. работниците и служителите на Холдинг БД, БДЖ - Товарни превоз, БДЖ - Пътнически превози и НКЖИ ще ползват поименни карти, като преди всяко пътуване са длъжни да се снабдят с билет с нулева стойност от билетна каса, а при качване от необслужван експлоатационен пункт - билет, издаден във влака.
Бунев поясни, че ползването на билети с нулева стойност се въвежда за статистически цели.

Синдикалистите отново се обявиха против приватизацията на „Товарни превози". Росен Зарков от Железничарския синдикат към КТ „Подкрепа" заяви категорично, че не може да има успешна сделка от приватизацията от това дружество.

„При активи от 500 млн. лв. да се продаде на цена под 100 млн. лв. - не е успешна сделка. То се подарява", каза Зарков и добави, че е сигурен, че цената ще е много под 100 милиона. „Тази приватизация трябва да се спре. Това ще е подарък и голяма загуба за железницата и държавата, да не говорим за безопасността", добави той. /news.bg

CHF CHF 1 2.10508
GBP GBP 1 2.27758
RON RON 10 3.92926
TRY TRY 100 4.52106
USD USD 1 1.72168