България става част от международния проект „Виа Карпатия”
България 22.10.2010 15:30
Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев подписа днес Декларация „Виа Карпатия” за продължаване на най-краткия пътен маршрут по оста Север – Юг, свързващ Литва, Полша, Словакия, Унгария, Румъния, България и Гърция.
С подписването на декларацията официално се обявява разширяването на проекта „Виа Карпатия” към Гърция, България и Румъния. Разширяването към тези нови страни ще стимулира транзитните превози по оста Север – Юг между Балтийскo и Черно море. Целта е развитието на пътната инфраструктура в региона и включването й към Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), а с това и икономическото развитие на източните региони на Европейския съюз.
Международният проект „Виа Карпатия” ще даде възможност за по-пълното натоварване на трасето по важните пътни проекти, които страната ни изгражда по маршрута на Общоевропейски транспортен Коридор ІV, а също и на моста над река Дунав при Видин – Калафат.
По настояване на Румъния и Република България към декларацията са включени две допълнителни отклонения по трасето, съответно – към пристанище Констанца и към София – Свиленград – черноморските страни от ТРАСЕКА.
Предложението на българската страна за отклонението София – Свиленград цели по-цялостното обхващане на страните от черноморския басейн в проекта, тъй като маршрутът на отклонението съвпада изцяло с Коридор ІV.
С подписването на декларацията официално се обявява разширяването на проекта „Виа Карпатия” към Гърция, България и Румъния. Разширяването към тези нови страни ще стимулира транзитните превози по оста Север – Юг между Балтийскo и Черно море. Целта е развитието на пътната инфраструктура в региона и включването й към Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), а с това и икономическото развитие на източните региони на Европейския съюз.
Международният проект „Виа Карпатия” ще даде възможност за по-пълното натоварване на трасето по важните пътни проекти, които страната ни изгражда по маршрута на Общоевропейски транспортен Коридор ІV, а също и на моста над река Дунав при Видин – Калафат.
По настояване на Румъния и Република България към декларацията са включени две допълнителни отклонения по трасето, съответно – към пристанище Констанца и към София – Свиленград – черноморските страни от ТРАСЕКА.
Предложението на българската страна за отклонението София – Свиленград цели по-цялостното обхващане на страните от черноморския басейн в проекта, тъй като маршрутът на отклонението съвпада изцяло с Коридор ІV.
![]() |
1 | 2.08289 |
![]() |
1 | 2.25378 |
![]() |
10 | 3.85112 |
![]() |
100 | 4.05968 |
![]() |
1 | 1.67208 |
Последни новини
- 22:13 Хороскоп за неделя, 7 септември 2025 г.
- 20:21 Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
- 19:37 Звездата, която създава тенденции, а не ги следва
- 19:27 Парапланерист е паднал върху скали в района на Габрово
- 19:18 Десети ден продължава гасенето на пожара в Национален парк "Рила"
- 19:09 Неудържимата Варгас прати Турция на исторически световен финал
- 19:00 Знамената на Съединението в Националния военноисторически музей само на 6 и 7 септември
- 18:48 Пенсионната ни система е сред най-малко ефективните в намалението на бедността