България става част от международния проект „Виа Карпатия”
България 22.10.2010 15:30
Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев подписа днес Декларация „Виа Карпатия” за продължаване на най-краткия пътен маршрут по оста Север – Юг, свързващ Литва, Полша, Словакия, Унгария, Румъния, България и Гърция.
С подписването на декларацията официално се обявява разширяването на проекта „Виа Карпатия” към Гърция, България и Румъния. Разширяването към тези нови страни ще стимулира транзитните превози по оста Север – Юг между Балтийскo и Черно море. Целта е развитието на пътната инфраструктура в региона и включването й към Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), а с това и икономическото развитие на източните региони на Европейския съюз.
Международният проект „Виа Карпатия” ще даде възможност за по-пълното натоварване на трасето по важните пътни проекти, които страната ни изгражда по маршрута на Общоевропейски транспортен Коридор ІV, а също и на моста над река Дунав при Видин – Калафат.
По настояване на Румъния и Република България към декларацията са включени две допълнителни отклонения по трасето, съответно – към пристанище Констанца и към София – Свиленград – черноморските страни от ТРАСЕКА.
Предложението на българската страна за отклонението София – Свиленград цели по-цялостното обхващане на страните от черноморския басейн в проекта, тъй като маршрутът на отклонението съвпада изцяло с Коридор ІV.
С подписването на декларацията официално се обявява разширяването на проекта „Виа Карпатия” към Гърция, България и Румъния. Разширяването към тези нови страни ще стимулира транзитните превози по оста Север – Юг между Балтийскo и Черно море. Целта е развитието на пътната инфраструктура в региона и включването й към Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), а с това и икономическото развитие на източните региони на Европейския съюз.
Международният проект „Виа Карпатия” ще даде възможност за по-пълното натоварване на трасето по важните пътни проекти, които страната ни изгражда по маршрута на Общоевропейски транспортен Коридор ІV, а също и на моста над река Дунав при Видин – Калафат.
По настояване на Румъния и Република България към декларацията са включени две допълнителни отклонения по трасето, съответно – към пристанище Констанца и към София – Свиленград – черноморските страни от ТРАСЕКА.
Предложението на българската страна за отклонението София – Свиленград цели по-цялостното обхващане на страните от черноморския басейн в проекта, тъй като маршрутът на отклонението съвпада изцяло с Коридор ІV.
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 21:50 Ключова среща между Тръмп и Зеленски за бъдещето на войната в Украйна
- 21:04 Ушаков: Путин очаква от преговорите между Тръмп и Зеленски "решение за Донбас"
- 20:59 Силният вятър нанесе материални щети в 26 области в страната, няма пострадали хора
- 20:55 Хороскоп за понеделник, 29 декември 2025 г.
- 20:44 Тръмп обяви, че е провел "много продуктивен" разговор с Путин преди срещата си със Зеленски
- 19:37 Дензъл Уошингтън на 71
- 19:27 Великобритания купува от Германия мобилна артилерийска система RCH 155
- 19:18 Румяна Дечева: Насилствено въвеждане на машинно гласуване не е добро решение