България и Кредитанщалт фюр Видерауфбау ще сключат допълнително споразумение за “Дунав мост 2”
България 21.07.2005 12:47
Кабинетът одобри допълнително споразумение към Договора за заем и финансиране между България и Кредитната институция за възстановяване на ФРГ Кредитанщалт фюр Видерауфбау. Споразумението е неделима част от договора с KfW за строителството на новия мост на р. Дунав при Видин-Калафат и прилежащата пътна и железопътна инфраструктура. Ратификацията на договора предстои.
Със споразумението се определят подробностите по изпълнение на проекта, стоките и услугите, предмет на финансиране от KfW. Регламентира се процедурата по отпускане на средствата, а също и документацията, която удостоверява, че отпуснатите суми по заема и безвъзмездната помощ се изразходват по предназначение.
Строителството на втория мост на р. Дунав е част от развитието на трансеврoпейския коридор номер IV. Проектът е насочен към отваряне транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи. Целта е да се повиши качеството на транспортното обслужване и конкурентността на българската икономика.
Проектът е подкрепен финансово от ЕИБ, програма ИСПА на Европейския съюз, Френската агенция за развитие, KfW и държавния бюджет. Средствата от българска страна ще възлязат на около 4 млн. евро за проектирането, надзора и управлението на проекта и около 60.76 млн. евро за строителни работи. Финансовият принос на KfW е в размер на 2.05 млн. евро, а заемът от финансовата институция възлиза на 18 млн. евро.
Със споразумението се определят подробностите по изпълнение на проекта, стоките и услугите, предмет на финансиране от KfW. Регламентира се процедурата по отпускане на средствата, а също и документацията, която удостоверява, че отпуснатите суми по заема и безвъзмездната помощ се изразходват по предназначение.
Строителството на втория мост на р. Дунав е част от развитието на трансеврoпейския коридор номер IV. Проектът е насочен към отваряне транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи. Целта е да се повиши качеството на транспортното обслужване и конкурентността на българската икономика.
Проектът е подкрепен финансово от ЕИБ, програма ИСПА на Европейския съюз, Френската агенция за развитие, KfW и държавния бюджет. Средствата от българска страна ще възлязат на около 4 млн. евро за проектирането, надзора и управлението на проекта и около 60.76 млн. евро за строителни работи. Финансовият принос на KfW е в размер на 2.05 млн. евро, а заемът от финансовата институция възлиза на 18 млн. евро.
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 17:30 Най-красивите железопътни гари в света за 2025 година
- 17:22 Задържаха 30-годишен за побой над баба си в Стара Загора
- 17:14 Марта Кос: Албания е пример за трансформиращата сила на евроинтеграцията
- 17:07 Икономист: Инвестициите на Тръмп в технологичната индустрия могат да сринат цялата икономика
- 16:58 Съпругът на Алена: Зарази се с COVID, влоши се за часове и си отиде
- 16:51 Потребителската кошница поскъпва до 101 лв.
- 16:46 Течението Гълфстрийм може да се срине до 2060 г.
- 16:42 Богдана Карадочева за скандала с Васил Найденов: Много ми липсва, че не се чуваме и не си говорим.