Ал. Цветков: Предлагаме на Катар и Кувейт концесии за летища, пристанища и нов мост
България 20.03.2010 11:12
Кризата в транспорта удари най-тежко БДЖ, където се наблюдават общо три кризи - икономическата, спирането на "Кремиковци" и ограбването през последните години. Товарите на железниците са намалели с близо 60% в сравнение с края на 2008 година, като близо 40% от тях се дължат на кризата "Кремиковци". Това обяви в предаването "Седмицата" на Дарик министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.
Министър Цветков заяви, че към момента не се разглежда вариант за съкращаване на линии, защото това би било крайна мярка, но уточни, че това не важи за разходите, свързани с губещи процеси, и за съкращаването на персонал, което ще обхване около 2000 от общо 15 000 души.
Александър Цветков не скри, че БДЖ има много дългове и посочи пример с 550 млн. лева, дължими за кредити, и 40 млн. лева задължения към доставчици.
"БДЖ не е на нула, а на много минус. За да овладеем това, намаляваме разходите, привличаме външни инвеститори, осигуряваме свеж паричен ресурс", посочи транспортният министър.
Цветков обяви, че има проекти, по които на Катар и Кувейт да бъдат отдадени на концесия пристанищата и летищата в страната. Най-приоритетни са мостът на Дунав при Силистра - Кълъраш, летищата в Пловдив и Русе, пристанищата във Варна и Бургас. "Основна задача на министерството е бързото подготвяне на обектите за концесия, защото "държавата никога не е била добър стопанин, а частният субект ще управлява тези обекти по-добре". Цветков уточни, че този въпрос в Европа е отдавна решен и летищата и пристанищата са отдадени на концесия.
"Подобряване на пазарната ориентация е друг механизъм за справяне с кризата, трябват нови и по-добри услуги за клиентите на БДЖ, например", каза още министърът. /Дарик радио
Министър Цветков заяви, че към момента не се разглежда вариант за съкращаване на линии, защото това би било крайна мярка, но уточни, че това не важи за разходите, свързани с губещи процеси, и за съкращаването на персонал, което ще обхване около 2000 от общо 15 000 души.
Александър Цветков не скри, че БДЖ има много дългове и посочи пример с 550 млн. лева, дължими за кредити, и 40 млн. лева задължения към доставчици.
"БДЖ не е на нула, а на много минус. За да овладеем това, намаляваме разходите, привличаме външни инвеститори, осигуряваме свеж паричен ресурс", посочи транспортният министър.
Цветков обяви, че има проекти, по които на Катар и Кувейт да бъдат отдадени на концесия пристанищата и летищата в страната. Най-приоритетни са мостът на Дунав при Силистра - Кълъраш, летищата в Пловдив и Русе, пристанищата във Варна и Бургас. "Основна задача на министерството е бързото подготвяне на обектите за концесия, защото "държавата никога не е била добър стопанин, а частният субект ще управлява тези обекти по-добре". Цветков уточни, че този въпрос в Европа е отдавна решен и летищата и пристанищата са отдадени на концесия.
"Подобряване на пазарната ориентация е друг механизъм за справяне с кризата, трябват нови и по-добри услуги за клиентите на БДЖ, например", каза още министърът. /Дарик радио
CHF
|
1 | 2.11441 |
GBP
|
1 | 2.21674 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.99948 |
USD
|
1 | 1.68956 |
Последни новини
- 20:44 Хороскоп за четвъртък, 13 ноември 2025 г.
- 19:35 Русия обяви готовност да възобнови преговорите с Украйна в Истанбул, чака отговора на Киев
- 19:27 Кметът на Киев Виталий Кличко: Украйна с остър недостиг на войници, хиляди мъже бягат
- 19:20 Песков: Пауъл не е поискал да изслуша позицията на Русия, представена от Ушаков
- 19:14 „Булгаргаз“ предлага по-ниска цена на природния газ през декември
- 19:06 Тръмп: САЩ нямат талантливи хора, които да заемат работни места в страната
- 18:58 Захарова: Британците искаха да провалят преговорите за Украйна със статия във "Файненшъл таймс"
- 18:51 Всички на борда на турския военен самолет, който се разби в Грузия, са загинали