А. Цветков: Сделката за вагоните е в прокуратурата
България 08.11.2009 11:22
Има връзка между скандалните сделки в Български железници с продаването на най-новите вагони на фирмата и тежкия инцидент във влака София-Кардам. Какъвто и да е изходът на делото, близките няма да се примерят само с пряко обвинените, каза министърът на МТИТС Александър Цветков пред БНР.
Вагоните, в които загинаха деветимата във влака са били от 1968 г., а новите вагони от 1986 година са били продадени на една фирма без търг. Мотивът е, че не са били достатъчно надеждни. Вагоните са продадени на фирма "Оптима", посочи Цветков. Този смешен мотив дава основание на вагони на 40 години да се считат по-добри от 20 години по-новите. Цветков е прочел делото и там не се взима предвид този скандален факт. Но близките на загиналите са писали на министъра за тази сделка.
Това, че железниците продължават да ползват такива вагони, които са толкова стари е много тревожно, подчерта Цветков. Има много сделки с вагони, които са смущаващи. Когато продаваме вагони, ги продаваме за 30 000 евро, а когато купуваме вагони от 1974 г., но не всички може да разберем от кога са, защото са с пренабити номера, ги купуваме за 550 000 евро. И това се прави с фирмата Арвекс - виждате разликата. Заменяме кон за кокошка. Тази сделка е вече в прокуратурата, посочи министърът. /БГНЕС
Вагоните, в които загинаха деветимата във влака са били от 1968 г., а новите вагони от 1986 година са били продадени на една фирма без търг. Мотивът е, че не са били достатъчно надеждни. Вагоните са продадени на фирма "Оптима", посочи Цветков. Този смешен мотив дава основание на вагони на 40 години да се считат по-добри от 20 години по-новите. Цветков е прочел делото и там не се взима предвид този скандален факт. Но близките на загиналите са писали на министъра за тази сделка.
Това, че железниците продължават да ползват такива вагони, които са толкова стари е много тревожно, подчерта Цветков. Има много сделки с вагони, които са смущаващи. Когато продаваме вагони, ги продаваме за 30 000 евро, а когато купуваме вагони от 1974 г., но не всички може да разберем от кога са, защото са с пренабити номера, ги купуваме за 550 000 евро. И това се прави с фирмата Арвекс - виждате разликата. Заменяме кон за кокошка. Тази сделка е вече в прокуратурата, посочи министърът. /БГНЕС
CHF
|
1 | 2.11441 |
GBP
|
1 | 2.21674 |
RON
|
10 | 3.84726 |
TRY
|
100 | 3.99948 |
USD
|
1 | 1.68956 |
Последни новини
- 10:51 Граждански организации: Да се осигурят безплатни противогрипни ваксини за децата до 7 години
- 10:43 Без тристранен диалог – кабинетът ще одобри Бюджет 2026 в сегашния му вид
- 10:39 Борисов: Мога да гарантирам, че България ще получи дерогация, няма да има никакъв проблем
- 10:36 МВнР за атентата в Пакистан: Осъждаме тероризма във всичките му форми
- 10:30 Астрономи наблюдаваха за първи път буря върху звезда извън Слънчевата система
- 10:21 Поредна провокация от Скопие: Политиката да не се меси в Съвместната историческа комисия
- 10:13 Белият дом: Новите оповестени имейли на Джефри Епстийн са част от "фалшива история"
- 10:05 Д-р Ваня Тагарева: Осигуряваме безплатни прегледи в битката срещу рака на простатата