300 българи вече работят за “Луфтханза техник”
България 18.03.2008 13:49
Триста работници и специалисти вече са наети и се обучават по венчър проекта на “Луфтханза техник” с България за ремонт и поддръжка на самолети на летище София. Подготовката на персонала е организирана в Германия, Унгария и Ирландия, съобщи Ааге Дюнхаупт, директор корпоративни комуникации на “Луфтханза” за Европа.
Планирани са общо 360 работни места и инвестиция от 20 млн. евро. Очаква се базата да заработи през октомври и да поеме прегледи, поддръжка и ремонт на “Еърбъс 320” и “Боинг 737”.
С този проект България получава регионална роля, каза генералният мениджър на компанията за България и Албания Габор Хорват. През 2007 година броят на пътниците, превозени от и за България е достигнал 310 хиляди, очаква се двуцифрен ръст през тази година. С тези резултати “Луфтханза” е номер 1 у нас с пазарен дял 16 на сто.
В най-голямата пътническа програма на Стария континент Miles&More вече членуват 25 хиляди българи, а около 300 фирми са се включили в програмата за корпоративни клиенти Star Alliance Company Plus, каза Хорват. България е избрана за пилотен пазар за съвместния бизнес на “Суис” и “Луфтханза” след сливането им. Резултатът е разписание от 56 честоти седмично, което не се предлага от нито един друг превозвач.
От 30 март с лятното разписание се добавя трети ежедневен полет София-Франкфурт, от там - възможност за 250 дестинации, сред които за Азия, Южна Америка и Южна Африка. Започват и всекидневни директни полети София-Цюрих. Растящите цени на петролните продукти ще се отразят на тарифите най-напред при дългите дестинации, каза Дюнхаупт. Поскъпването на билетите е неизбежно - през 2007 година разходите на “Луфтханза” само за керосин са били 3,9 млрд. евро, а за 2008 г. се очаква да достигнат 5 млрд. евро.
Но компанията ще запази инвестиционната си програма, увери мениджърът: 14 млрд. евро са планирани за покупка на 170 самолета “Еърбъс А 80” и “Боинг 747-8” до 2014 г.
За втора поредна година “Луфтханза” отчита ръст в приходите ( с 13% до 22 млрд. евро) и в печалбата (1,7 млрд евро – над два пъти в сравнение с 2006 г.). През последната година компанията е инвестирала 1,4 млрд. евро, от които 1,1 млрд за нови самолети. Нетната ликвидност на “Луфтханза груп” към 31 декември е 768 млн. евро. /БГНЕС
Планирани са общо 360 работни места и инвестиция от 20 млн. евро. Очаква се базата да заработи през октомври и да поеме прегледи, поддръжка и ремонт на “Еърбъс 320” и “Боинг 737”.
С този проект България получава регионална роля, каза генералният мениджър на компанията за България и Албания Габор Хорват. През 2007 година броят на пътниците, превозени от и за България е достигнал 310 хиляди, очаква се двуцифрен ръст през тази година. С тези резултати “Луфтханза” е номер 1 у нас с пазарен дял 16 на сто.
В най-голямата пътническа програма на Стария континент Miles&More вече членуват 25 хиляди българи, а около 300 фирми са се включили в програмата за корпоративни клиенти Star Alliance Company Plus, каза Хорват. България е избрана за пилотен пазар за съвместния бизнес на “Суис” и “Луфтханза” след сливането им. Резултатът е разписание от 56 честоти седмично, което не се предлага от нито един друг превозвач.
От 30 март с лятното разписание се добавя трети ежедневен полет София-Франкфурт, от там - възможност за 250 дестинации, сред които за Азия, Южна Америка и Южна Африка. Започват и всекидневни директни полети София-Цюрих. Растящите цени на петролните продукти ще се отразят на тарифите най-напред при дългите дестинации, каза Дюнхаупт. Поскъпването на билетите е неизбежно - през 2007 година разходите на “Луфтханза” само за керосин са били 3,9 млрд. евро, а за 2008 г. се очаква да достигнат 5 млрд. евро.
Но компанията ще запази инвестиционната си програма, увери мениджърът: 14 млрд. евро са планирани за покупка на 170 самолета “Еърбъс А 80” и “Боинг 747-8” до 2014 г.
За втора поредна година “Луфтханза” отчита ръст в приходите ( с 13% до 22 млрд. евро) и в печалбата (1,7 млрд евро – над два пъти в сравнение с 2006 г.). През последната година компанията е инвестирала 1,4 млрд. евро, от които 1,1 млрд за нови самолети. Нетната ликвидност на “Луфтханза груп” към 31 декември е 768 млн. евро. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09269 |
![]() |
1 | 2.26186 |
![]() |
10 | 3.85697 |
![]() |
100 | 4.05335 |
![]() |
1 | 1.6738 |
Последни новини
- 21:12 Хороскоп за петък, 12 септември 2025 г.
- 19:38 Украйна е задържала без обяснение телевизионен оператор, обяви Австрийското радио и телевизия
- 19:31 Лари Елисън измести Илон Мъск като милиардер №1 в света
- 19:23 Крис Прат за убийството на консерватора Чарли Кърк: Бог да ни е на помощ
- 19:16 Кеворк Кеворкян: Възмездие за народа
- 19:08 Руска звезда каза "не" на най-изгодната сделка в историята на хокея
- 19:00 САЩ инвестират в ядрени двигатели за пътуване до други планети
- 18:53 Главнокомандващият силите на НАТО в Европа: Германия ще разположи за постоянно бригада в Литва