Променят наредбата за проектиране на пътища
България 20.01.2020 15:43
Полагането на инженерни мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура успоредно на пътя могат да бъдат разположени в обхвата на пътя само в случай на подадена декларация, с която се заявява, че при необходимост от изместване на съоръжението заявителят ще извърши това за собствена сметка. В зоната на банкета се допускат само кабели за интелигентни транспортни системи, свързани с управлението на движението.
Това предвижда проектът на Наредба за изменение на Наредба № РД-02-20-2 от 2018 г. за проектиране на пътища, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството публикува за обществено обсъждане, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.
Причините за промените са, че изграждането на подземни технически проводи и съоръжения, в случаите на полагането им успоредно на пътя, но извън неговия обхват, създава сериозни затруднения, а в някои случаи прави невъзможно разполагането на инженерните мрежи и съоръженията на техническата инфраструктура, напр. при наличие на склон, дере, река, скала или поради преминаването им през имоти, които са с различни видове собственост.
С проекта на Наредба се цели да се предвиди възможност за проектиране и изграждане на подземни технически проводи и съоръжения, представляващи обществен интерес в обхвата на пътя, при условие, че заинтересованото лице представи декларация по чл. 20, т. 1 от Наредбата за специално ползване на пътищата, с която заявява, че при необходимост от изместване на съоръжението /напр. при монтаж на ограничителни системи за пътища, реконструкция, ремонт и др. на пътя/ то ще извърши това изместване за собствена сметка. Измененията ще гарантират и че при необходимост от изместване на съответната инфраструктура, това няма да доведе до допълнителни разходи за сметка на държавния бюджет.
Проектът на наредбата е публикуван на официалната страница на МРРБ и на Портала за обществени консултации.
Това предвижда проектът на Наредба за изменение на Наредба № РД-02-20-2 от 2018 г. за проектиране на пътища, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството публикува за обществено обсъждане, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.
Причините за промените са, че изграждането на подземни технически проводи и съоръжения, в случаите на полагането им успоредно на пътя, но извън неговия обхват, създава сериозни затруднения, а в някои случаи прави невъзможно разполагането на инженерните мрежи и съоръженията на техническата инфраструктура, напр. при наличие на склон, дере, река, скала или поради преминаването им през имоти, които са с различни видове собственост.
С проекта на Наредба се цели да се предвиди възможност за проектиране и изграждане на подземни технически проводи и съоръжения, представляващи обществен интерес в обхвата на пътя, при условие, че заинтересованото лице представи декларация по чл. 20, т. 1 от Наредбата за специално ползване на пътищата, с която заявява, че при необходимост от изместване на съоръжението /напр. при монтаж на ограничителни системи за пътища, реконструкция, ремонт и др. на пътя/ то ще извърши това изместване за собствена сметка. Измененията ще гарантират и че при необходимост от изместване на съответната инфраструктура, това няма да доведе до допълнителни разходи за сметка на държавния бюджет.
Проектът на наредбата е публикуван на официалната страница на МРРБ и на Портала за обществени консултации.
![]() |
1 | 2.10191 |
![]() |
1 | 2.24679 |
![]() |
10 | 3.84325 |
![]() |
100 | 4.02207 |
![]() |
1 | 1.68287 |
Последни новини
- 15:26 Орбан очаква скоро среща с Тръмп за икономическо споразумение
- 15:18 СГП и ГДБОП задържаха 24-има по схема с китайско карго, ощетила бюджета с 30 млн. лв.
- 15:10 Руската федерална служба за сигурност: Спецслужбите на НАТО имат участие в появата на дронове над ЕС
- 15:02 Мерц: На срещата на върха на ЕС ще настоявам за използване на замразените руски активи
- 14:53 Меган Маркъл се сравни със семейство Обама
- 14:45 Сам Алтман: ChatGPT скоро ще позволява да се генерира и еротика
- 14:36 Сблъсък на два трамвая блокира голям столичен булевард
- 14:28 Три граници, една катедрала: Магията на Аахен