Обсъжда се проект за тунел под езерото в Белослав
Варна<+> 22.05.2019 17:24
Тунелът ще е дълъг около 2 км и ще бъде на дълбочина 26 м, това разказа кметът на Белослав Деян Иванов. Според областният управител Стоян Пасев, това съоръжение ще разтовари значително трафикът и ще привлече инвестиции в района. „Планът „Юнкер” е кредитна линия и затова не е толкова атрактивен за бенефициенти от такова естество, но той позволява безплатна безвъзмездна помощ за общини, областни управители и министерства”, заяви Стоян Пасев.
„След като получим тази помощ, трябва да намерим инвеститори за осъществяването на всички добри идеи” – допълни той. Областният управител благодари на правителството за грижата и за подобрената инфраструктура и в частност - магистрала Хемус.
Той поясни още, че стойността на инвестицията ще стане ясна тепърва, след оценката, и че парцелите са предварително обследвани.
„Ползите от една такава връзка са по-добро предвижване, по-голям комфорт за гражданите и за бизнеса, тъй като в момента това е възпрепятствано от една фериботна връзка, която се движи по график. Едно такова съоръжение би било полезно, защото трафикът ежедневно се увеличава и се натоварва този пътен възел. Преди 3 години с Областна управа започнахме да водим разговори, но за момента сме на ниво SWOT анализ и изчисляване на стойността му. Предвиждаме съоръжението да е в най-тясната част на плавателния канал - изкуствено езеро, който разделя града на две части. Цялото съоръжение ще бъде с дължина около 2 км, като трябва да преодолее дължина на водно огледало от 268 метра, а самият тунел ще бъде с дължина 600 метра", заяви кметът на Белослав.
Относно начинът на изпълнение и строеж на едно такова съоръжение, той поясни, че има няколко начина на изграждане, като един от тях е с кесони (това са готови бетонни елементи, направени на сушата и спуснати и поставени под вода). Предварителните общи параметри на съоръжението, са дължина около 1,7 – 2 км, и ще е разположен на около 27 метра дълбочина. Сега съществуващият плавателен канал във фарватерната част е дълбок 14метра, затова се предвиждат до 17 метра под това ниво за преминаване на тунела. Като се подсигури нужното отстояние от тавана на тунела до дъното на канала от 6метра, съоръжението ще трябва да бъде вдълбано на около 27 метра под повърхността.
С осигуреният наклон за автомобили, който по норматив не бива да надвишава 5,5%, общата дължина на пътната връзка ще се получи около 1800 метра. Обмисля се вариант, при който няма да се наложи преминаването му през частни имоти, за да не се налагат отчуждителни процедури, а да бъдат засегнати само общински улици, поясни още кметът на Белослав.
Геновева Михайлова
„След като получим тази помощ, трябва да намерим инвеститори за осъществяването на всички добри идеи” – допълни той. Областният управител благодари на правителството за грижата и за подобрената инфраструктура и в частност - магистрала Хемус.
„За да има инвеститори, трябва добра инфраструктура и това налага най-напред да се създаде такава. Прехода през това езеро, единственияt път е през Аспарухов мост. Идеята е да се направи втори или трети алтернативни подходи, защо не и тунел, естествено след всички одити. Но мисля, че точно там е мястото за направата на такъв” – сподели той.
Той поясни още, че стойността на инвестицията ще стане ясна тепърва, след оценката, и че парцелите са предварително обследвани.
„Ползите от една такава връзка са по-добро предвижване, по-голям комфорт за гражданите и за бизнеса, тъй като в момента това е възпрепятствано от една фериботна връзка, която се движи по график. Едно такова съоръжение би било полезно, защото трафикът ежедневно се увеличава и се натоварва този пътен възел. Преди 3 години с Областна управа започнахме да водим разговори, но за момента сме на ниво SWOT анализ и изчисляване на стойността му. Предвиждаме съоръжението да е в най-тясната част на плавателния канал - изкуствено езеро, който разделя града на две части. Цялото съоръжение ще бъде с дължина около 2 км, като трябва да преодолее дължина на водно огледало от 268 метра, а самият тунел ще бъде с дължина 600 метра", заяви кметът на Белослав.
Относно начинът на изпълнение и строеж на едно такова съоръжение, той поясни, че има няколко начина на изграждане, като един от тях е с кесони (това са готови бетонни елементи, направени на сушата и спуснати и поставени под вода). Предварителните общи параметри на съоръжението, са дължина около 1,7 – 2 км, и ще е разположен на около 27 метра дълбочина. Сега съществуващият плавателен канал във фарватерната част е дълбок 14метра, затова се предвиждат до 17 метра под това ниво за преминаване на тунела. Като се подсигури нужното отстояние от тавана на тунела до дъното на канала от 6метра, съоръжението ще трябва да бъде вдълбано на около 27 метра под повърхността.
С осигуреният наклон за автомобили, който по норматив не бива да надвишава 5,5%, общата дължина на пътната връзка ще се получи около 1800 метра. Обмисля се вариант, при който няма да се наложи преминаването му през частни имоти, за да не се налагат отчуждителни процедури, а да бъдат засегнати само общински улици, поясни още кметът на Белослав.
Геновева Михайлова
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:59 След първи хеттрик за сезона, Спартак (Вн) е в топ 3 на Първа лига
- 21:55 3 януари ще е почивен и за учениците във Варна
- 21:29 Хороскоп за събота, 23 ноември 2024 г.
- 19:34 Климатологът Симеон Матев: Циклонът Ренате преобръща времето
- 19:22 Айфеловата кула затвори временно заради обилен снеговалеж във Франция и Германия
- 19:13 Човечеството никога не е преживявало това, което предстои да преживее
- 19:04 Министерски съвет изменя пакета за здравни дейности, гарантирани от НЗОК
- 18:53 Най-трудният сезон за стайните растения е зимата: ето как да се погрижите за тях