Бизнесът настоява тол таксите първоначално да са ниски
България 17.04.2019 14:17
Три от четирите национално представени работодателски организации – АИКБ, БСК и БТПП, настояват правителството да организира реален дебат за въвеждането на тол системата и да извърши задълбочена оценка на въздействието върху бизнеса. Те са изпратили становището си до медиите, до вицепремиерите Томислав Дончев и Марияна Георгиева, регионалния министър Петя Аврамова и шефът на АПИ Георги Терзийски.
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
![]() |
1 | 2.0333 |
![]() |
1 | 2.32621 |
![]() |
10 | 3.92942 |
![]() |
100 | 4.90766 |
![]() |
1 | 1.79665 |
Последни новини
- 19:19 БСП обещава повече социални мерки в бюджета...догодина
- 19:10 Сирия запазва ислямското право в основата на законодателството си
- 19:01 Бюджетната комисия прие на второ четене бюджета на НЗОК
- 18:52 САЩ наложиха санкции на иранския министър на петрола
- 18:46 Люис Хамилтън преди дебюта си за Ферари: Не чувствам натиск и нямам какво да доказвам
- 18:43 Полицията ще спира по преценка тирове над 12 т. през тунелите Топли дол и Правешки ханове
- 18:33 БСП: КС не опреварга съмненията за чистота и прозрачност на изборния процес
- 18:26 Търговската война: Тръмп заплаши с 200% мита за европейски алкохол