Русия, Иран и Индия създават алтернатива на Суецкия канал
ЕС и Свят 01.11.2018 14:27
Русия, Иран и Индия възнамеряват да създадат алтернатива на Суецкия канал, съобщава ТАСС, позовавайки се на прессъобщение на индийското министерство на търговията и промишлеността.
Трите държави планират да изградят логистика в азиатския регион и да открият нов международен търговски коридор, който може да бъде алтернатива на Суецкия канал, поясняват от ведомството.
Отбелязва се, че на 23 ноември ще се проведе среща между представители на Русия, Иран и Индия, на която ще обсъдят пускането на международния транспортен коридор "Север - Юг". Този коридор е с дължина 7 200 километра, който ще свързва Индийския океан с Русия и Европа. През 2014 и 2017 г. участниците в проекта проведоха изпитания по този маршрут.
Товарите от Индия ще се отправят към разположеното на брега на Персийския залив иранско пристанище в град Бандар Абас, оттам ще бъдат транспортирани до иранското пристанище на Каспийско море Бандар Анзали, а след това до Астрахан и по железницата до Европа.
Очаква се транспортирането на товарите по този маршрут да става 30-40% по-бързо и евтино в сравнение със Суецкия канал. Средно времето за доставка на товари от Мумбай до Москва трябва да се съкрати с около 20 дни.
Проектът се реализира в съответствие с китайската инициатива "Един пояс - един път". По новия маршрут ще могат да се транспортират от 20 до 30 милиона товари ежегодно.
Трите държави планират да изградят логистика в азиатския регион и да открият нов международен търговски коридор, който може да бъде алтернатива на Суецкия канал, поясняват от ведомството.
Отбелязва се, че на 23 ноември ще се проведе среща между представители на Русия, Иран и Индия, на която ще обсъдят пускането на международния транспортен коридор "Север - Юг". Този коридор е с дължина 7 200 километра, който ще свързва Индийския океан с Русия и Европа. През 2014 и 2017 г. участниците в проекта проведоха изпитания по този маршрут.
Товарите от Индия ще се отправят към разположеното на брега на Персийския залив иранско пристанище в град Бандар Абас, оттам ще бъдат транспортирани до иранското пристанище на Каспийско море Бандар Анзали, а след това до Астрахан и по железницата до Европа.
Очаква се транспортирането на товарите по този маршрут да става 30-40% по-бързо и евтино в сравнение със Суецкия канал. Средно времето за доставка на товари от Мумбай до Москва трябва да се съкрати с около 20 дни.
Проектът се реализира в съответствие с китайската инициатива "Един пояс - един път". По новия маршрут ще могат да се транспортират от 20 до 30 милиона товари ежегодно.
![]() |
1 | 2.03647 |
![]() |
1 | 2.31213 |
![]() |
10 | 3.92903 |
![]() |
100 | 5.56076 |
![]() |
1 | 1.82856 |
Последни новини
- 22:51 Овладян е пожар близо до вилна зона край Варна, огънят стигна до дворовете на къщите (СНИМКИ)
- 22:41 Порой в Тетевен образува огромни свлачища, улици като реки пометоха контейнери с боклук (ВИДЕО)
- 22:37 Международен влак и автобус катастрофираха в Словакия, най-малко 4-ма са загинали
- 21:11 Хороскоп за петък, 28 юни 2024 г.
- 19:32 Със закон Словакия засилва охраната на водещи политици
- 19:16 С две години е удължен договорът за търсене на нефт и газ в Черно море на румънската "ОМВ Петром"
- 19:03 Евродепутатите не се разбраха дали да отложат закона срещу обезлесяването
- 18:53 Пеевски: Президентът е подчинен на зависимости и връзки на Изток