Европа се сбогува с дизеловите автомобили
България 02.09.2018 11:12
Британското издание Autocar изчисли кои световни производители са престанали да продават дизелови версии на свои модели на европейския пазар. Мерките, предприети от различните правителства, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите.
Например, Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника, пише "Аутомедия".
Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване, и както изглежда - никога повече няма да получи дизелови версии. Друга японска компания - Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.
При Toyota положението е подобно - дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4, ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии. Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.
Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.
Например, Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника, пише "Аутомедия".
Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване, и както изглежда - никога повече няма да получи дизелови версии. Друга японска компания - Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.
При Toyota положението е подобно - дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4, ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии. Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.
Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.
![]() |
1 | 2.04264 |
![]() |
1 | 2.31555 |
![]() |
10 | 3.92974 |
![]() |
100 | 5.53808 |
![]() |
1 | 1.82549 |
Последни новини
- 00:16 Англия избегна "потока на смъртта", а Словения написа история
- 00:12 Дания отива на осминафинал, Сърбия не стори нищо, за да се класира напред
- 23:59 Евролидерите сключиха сделка за тримата първи
- 21:22 Хороскоп за сряда, 26 юни 2024 г.
- 21:10 И маскираният Мбапе не помогна: Нов неубедителен мач остави Франция втори в групата
- 21:06 Вдъхновен австрийски тим нокаутира Нидерландия в петголово шоу и спечели група D
- 19:33 Lufthansa вдига цените на билетите
- 19:22 Този прекрасен остров е най-безопасното място за пътуване през 2024 г.