План на ЕК застрашава френските пристанища след Брекзит
България 07.08.2018 13:00
Ксавие Бертран, губернатор на региона Кале във Франция, описва като „скандален и неприемлив“ плана на Европейската комисия, който изключва френските пристанища от нов маршрут, свързващ Ирландия с континента след Брекзит.
Миналата седмица беше съобщено, че Еврокомисията е приела предложение за преразглеждане на маршрута на един от нейните стратегически транспортни коридори, което засяга милиарди евро от финансирането на инфраструктурата от Брюксел.
Новият маршрут ще свърже Дъблин и Корк с белгийските пристанища Зеебрюге и Антверпен, както и Ротердам в Холандия, за да насочи търговията директно от Ирландия към континентална Европа след Брекзит, без да използва Великобритания като сухопътен мост.
Комисията не обясни защо реши да изключи френските пристанища, но новият маршрут, най-вероятно, е предпочетен заради задръстванията в Северна Франция.
"Това е скандално и неприемливо решение", каза Бертран, губернатор на региона О дьо Франс в интервю за в. „Телеграф“. „Рискът от задръствания по пътищата, ако новите митнически проверки бъдат въведени след Брекзит, е еднакъв във Франция, Белгия и Холандия. Защо нашите пристанища да бъдат дискриминирани? Европейската комисия трябва да преразгледа това и френското правителство трябва да реагира“, категоричен е той.
Предложението на ЕК предстои да бъде одобрено от Европарламента и Съвета на Европа, а това зависи от изхода от преговорите за Брекзит, доколкото то ще влезе в сила едва след като Великобритания бъде изключена от правилата на ЕС, които покриват финансирането на транспортни проекти. /БГНЕС
Миналата седмица беше съобщено, че Еврокомисията е приела предложение за преразглеждане на маршрута на един от нейните стратегически транспортни коридори, което засяга милиарди евро от финансирането на инфраструктурата от Брюксел.
Новият маршрут ще свърже Дъблин и Корк с белгийските пристанища Зеебрюге и Антверпен, както и Ротердам в Холандия, за да насочи търговията директно от Ирландия към континентална Европа след Брекзит, без да използва Великобритания като сухопътен мост.
Комисията не обясни защо реши да изключи френските пристанища, но новият маршрут, най-вероятно, е предпочетен заради задръстванията в Северна Франция.
"Това е скандално и неприемливо решение", каза Бертран, губернатор на региона О дьо Франс в интервю за в. „Телеграф“. „Рискът от задръствания по пътищата, ако новите митнически проверки бъдат въведени след Брекзит, е еднакъв във Франция, Белгия и Холандия. Защо нашите пристанища да бъдат дискриминирани? Европейската комисия трябва да преразгледа това и френското правителство трябва да реагира“, категоричен е той.
Предложението на ЕК предстои да бъде одобрено от Европарламента и Съвета на Европа, а това зависи от изхода от преговорите за Брекзит, доколкото то ще влезе в сила едва след като Великобритания бъде изключена от правилата на ЕС, които покриват финансирането на транспортни проекти. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.03647 |
GBP | 1 | 2.31213 |
RON | 10 | 3.92903 |
TRY | 100 | 5.56076 |
USD | 1 | 1.82856 |
Последни новини
- 15:53 29 служители на ВиК – Варна дариха кръв
- 15:50 Bce пo-близĸи: Kитaй нaмaлявa митaтa нa гoлямa чacт oт внoca oт Cъpбия
- 15:42 16 кадети от колежа към Военноморското училище във Варна получиха първо звание
- 15:39 Министър Тахов обеща бързо да помогне на пострадалите от градушката в Гърмен земеделци
- 15:35 МС: Позицията за Срещата на НАТО отразява в пълна степен националния ни интерес
- 15:31 Мицотакис предупреди ЕС: Скопие рискува да изгуби членството в блока
- 15:28 Кремъл остана безмълвен след дебата Байдън - Тръмп
- 15:19 Брутният външен дълг на България през април спада на годишна база