Само 5% от продадените коли в ЕС ще са дизелови до 2030 година
България 03.07.2018 12:12
Дизеловите автомобили се очаква да паднат до 5% от пазара на автомобили в ЕС до 2030 г., твърди ново проучване.
Опасенията относно качеството на въздуха и емисионните норми вече засегнаха продажбите на дизелови автомобили, но консултантската компания AlixPartners твърди, че спадът ще се ускори.
Делът на дизелите на европейския пазар вече е спаднал от 52% на 45% между 2015 и 2017 г., изчисляват от компанията, цитирани от BBC.
Отказването от дизела обаче ще направи още по-трудно ЕС да постигне целите си за въглеродните емисии.
Дизелът бе популяризиран като по-екологично съобразен от бензина като част от усилията на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове и по-специално на въглеродния диоксид. Въпреки че дизеловото гориво съдържа малко повече въглерод, общите емисии на въглероден диоксид на средния дизелов автомобил са по-ниски.
Дизеловите двигатели обаче генерират по-високи нива на азотни оксиди и фини частици - малки частици сажди, които могат да влязат в белите дробове.
"Автомобилният парк в ЕС трябва да постигне годишно намаляване на въглеродните емисии с 4.6% до 2021 г. Въпреки това през 2017 г. общото количество въглероден диоксид в ЕС се е увеличило с 0.3 гр/км", се казва в проучването.
Производителите на автомобили са "изправени пред технологичен избор", като електрическите и хибридните автомобили са "единственият отговор" на предизвикателството за намаляване на емисиите, отбелязват от AlixPartners.
Общественото доверие в дизеловото гориво също бе подкопано от скандала с емисиите на Volkswagen, при който стана ясно, че дизеловите автомобили са оборудвани с устройства, предназначени да мамят тестовете за емисии.
Във Великобритания продажбите на дизелови автомобили са се понижили с 23.6% през май спрямо същия месец през 2017 г., според Сдружението на производителите и търговците на автомобили.
Това е 14-ия пореден месец, в който британският пазар на дизели се свива. През 2017 г. търсенето на нови дизелови автомобили спадна със 17%.
Причината може да се корени и в по-високите данъци върху дизелите. През 2017 г. британските власти обявиха налог върху новите дизелови коли, които не отговарят на най-новите норми за емисии. Първото увеличение на пътния данък за дизеловите автомобили влезе в сила през април и ще се прилага до 2021 г. /money.bg
Опасенията относно качеството на въздуха и емисионните норми вече засегнаха продажбите на дизелови автомобили, но консултантската компания AlixPartners твърди, че спадът ще се ускори.
Делът на дизелите на европейския пазар вече е спаднал от 52% на 45% между 2015 и 2017 г., изчисляват от компанията, цитирани от BBC.
Отказването от дизела обаче ще направи още по-трудно ЕС да постигне целите си за въглеродните емисии.
Дизелът бе популяризиран като по-екологично съобразен от бензина като част от усилията на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове и по-специално на въглеродния диоксид. Въпреки че дизеловото гориво съдържа малко повече въглерод, общите емисии на въглероден диоксид на средния дизелов автомобил са по-ниски.
Дизеловите двигатели обаче генерират по-високи нива на азотни оксиди и фини частици - малки частици сажди, които могат да влязат в белите дробове.
"Автомобилният парк в ЕС трябва да постигне годишно намаляване на въглеродните емисии с 4.6% до 2021 г. Въпреки това през 2017 г. общото количество въглероден диоксид в ЕС се е увеличило с 0.3 гр/км", се казва в проучването.
Производителите на автомобили са "изправени пред технологичен избор", като електрическите и хибридните автомобили са "единственият отговор" на предизвикателството за намаляване на емисиите, отбелязват от AlixPartners.
Общественото доверие в дизеловото гориво също бе подкопано от скандала с емисиите на Volkswagen, при който стана ясно, че дизеловите автомобили са оборудвани с устройства, предназначени да мамят тестовете за емисии.
Във Великобритания продажбите на дизелови автомобили са се понижили с 23.6% през май спрямо същия месец през 2017 г., според Сдружението на производителите и търговците на автомобили.
Това е 14-ия пореден месец, в който британският пазар на дизели се свива. През 2017 г. търсенето на нови дизелови автомобили спадна със 17%.
Причината може да се корени и в по-високите данъци върху дизелите. През 2017 г. британските власти обявиха налог върху новите дизелови коли, които не отговарят на най-новите норми за емисии. Първото увеличение на пътния данък за дизеловите автомобили влезе в сила през април и ще се прилага до 2021 г. /money.bg
CHF | 1 | 2.03647 |
GBP | 1 | 2.31213 |
RON | 10 | 3.92903 |
TRY | 100 | 5.56076 |
USD | 1 | 1.82856 |
Последни новини
- 17:07 Държавният дълг на Франция скача до 110,7% от БВП
- 16:56 Кристалина Георгиева: САЩ трябва да се справят с дълга въпреки силния растеж
- 16:47 В колата, която Путин подари на Ким, има части и от Южна Корея
- 16:41 Когато ченгетата от ДС създаваха ПП, бяха добри. Сега, когато ги унищожават, станаха лоши
- 16:38 На днешна дата е открита Морска гара - Варна
- 16:28 Спорно решение на щата Оклахома - реши Библията да се изучава в училище
- 16:18 Трудов договор за допълнителен труд: Какво трябва да знаете
- 16:06 Косово осъди четирима сърби за убийството на политика Оливер Иванович през 2018 г.