Меркел вдигна 10 пъти парите за политическа реклама във Фейсбук
ЕС и Свят 07.04.2018 18:11
Разходите за рекламните и агитационните постове в социалните мрежи, които са публикувани по поръчка на германското правителство през 2017 г., са нараснали 10 пъти в сравнение с показателите през 2013 г. Това съобщава „Билд“, позовавайки се на отговор на парламентарен въпрос, зададен от „Алтернатива за Германия“.
През миналата година, когато се проведоха изборите за Бундестаг, федералното правителство е похарчило 4,9 милиона евро за публикуването на реклама във Фейсбук, Туитър и Инстаграм. През 2013 г., когато се състояха предишните парламентарни избори и когато социалните мрежи не играеха толкова голяма роля, както днес, сумата е била 156,7 хиляди евро.
„Как правителството възнамерява да бъде клиент на Фейсбук и едновременно с това да защитава личните данни“, заяви заместник-председателят на ПГ на АГ Ляйф-Ерик Холм. „Този, който критикува социалната мрежа, няма право сам да използва личните данни на клиентите“, добави той.
Тази информация се появи на фона на скандалите, свързани с влиянието на социалната мрежа върху политиката. През март вестник „Ню Йорк Таймс“ съобщи, че британската фирма „Кеймбридж Аналитика“ успя да събере личните данни на над 50 милиона потребители на Фейсбук, за да разработят алгоритъм за анализ на политическите предпочитания на избирателите. /ТАСС
През миналата година, когато се проведоха изборите за Бундестаг, федералното правителство е похарчило 4,9 милиона евро за публикуването на реклама във Фейсбук, Туитър и Инстаграм. През 2013 г., когато се състояха предишните парламентарни избори и когато социалните мрежи не играеха толкова голяма роля, както днес, сумата е била 156,7 хиляди евро.
„Как правителството възнамерява да бъде клиент на Фейсбук и едновременно с това да защитава личните данни“, заяви заместник-председателят на ПГ на АГ Ляйф-Ерик Холм. „Този, който критикува социалната мрежа, няма право сам да използва личните данни на клиентите“, добави той.
Тази информация се появи на фона на скандалите, свързани с влиянието на социалната мрежа върху политиката. През март вестник „Ню Йорк Таймс“ съобщи, че британската фирма „Кеймбридж Аналитика“ успя да събере личните данни на над 50 милиона потребители на Фейсбук, за да разработят алгоритъм за анализ на политическите предпочитания на избирателите. /ТАСС
CHF | 1 | 2.08533 |
GBP | 1 | 2.34504 |
RON | 10 | 3.93219 |
TRY | 100 | 5.37387 |
USD | 1 | 1.90145 |
Последни новини
- 08:54 ВСС решава дали да назначи нов заместник на Сарафов
- 08:46 Още един пожар избухна на хълм над Лос Анджелис, броят на жертвите расте
- 08:38 Байдън смята, че е можел да спечели срещу Тръмп
- 08:30 Предимно слънчев четвъртък
- 21:52 Хороскоп за четвъртък, 9 януари 2025 г.
- 19:30 Втори резервоар за гориво гори в руския Енгелс, двама пожарникари са загинали
- 19:20 Дания: Гренландия може да стане независима, но не и щат на САЩ
- 19:10 Пламен Киров: Вместо да подмени състава на ВСС, НС иска да спре избора на един човек