Китай създава гигант в корабостроенето
България 30.03.2018 19:49
Правителството на Китай работи над план за обединяването на двете най-големи корабостроителни компании в страната. Идеята е да се създаде гигант в отрасъла, който да засенчи своите южнокорейски конкуренти, пише Bloomberg, позовавайки се на свои източници, запознати с темата.
Държавният съвет на КНР вече е дал предварително съгласие за сливането на China State Shipbuilding Corp. (CSSC) и China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), твърдят източниците на агенцията.
Общите приходи на тези две компании представлява 508 милиарда юана ($81 млрд.). Те произвеждат различна продукция - от самолетоносачи за военноморските сили на страната до контейнеровози, танкери за петрол и втечнен газ, до търговски и пътнически кораби.
На този етап още много детайли около обединяването трябва да бъдат съгласувани и утвърдени от министерствата и регулиращите органи. Двете компании имат дъщерни предприятия, чийто акции се търгуват на фондовите борси в Шанхай и Хонконг.
В резултат на сливането ще бъде създаден гигант в сектора, неговата годишен оборот ще надхвърли два пъти приходите на южнокорейските водещи в света компании като Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. и Samsung Heavy Industries Co. Тези три компании са най-големите корабостроители в света по размер на пазарната капитализация.
Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group) Co., от структурата CSSC, е първата корабостроителница в Китай, която построи танкер за превоз на втечнен природен газ. CSIC бе първият корабостроител направил супертанкер за петрол.
Компанията CSSC планира да проектира и построи голям круизен плавателен съд. /money.bg
Държавният съвет на КНР вече е дал предварително съгласие за сливането на China State Shipbuilding Corp. (CSSC) и China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), твърдят източниците на агенцията.
Общите приходи на тези две компании представлява 508 милиарда юана ($81 млрд.). Те произвеждат различна продукция - от самолетоносачи за военноморските сили на страната до контейнеровози, танкери за петрол и втечнен газ, до търговски и пътнически кораби.
На този етап още много детайли около обединяването трябва да бъдат съгласувани и утвърдени от министерствата и регулиращите органи. Двете компании имат дъщерни предприятия, чийто акции се търгуват на фондовите борси в Шанхай и Хонконг.
В резултат на сливането ще бъде създаден гигант в сектора, неговата годишен оборот ще надхвърли два пъти приходите на южнокорейските водещи в света компании като Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. и Samsung Heavy Industries Co. Тези три компании са най-големите корабостроители в света по размер на пазарната капитализация.
Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group) Co., от структурата CSSC, е първата корабостроителница в Китай, която построи танкер за превоз на втечнен природен газ. CSIC бе първият корабостроител направил супертанкер за петрол.
Компанията CSSC планира да проектира и построи голям круизен плавателен съд. /money.bg
CHF | 1 | 2.04264 |
GBP | 1 | 2.31555 |
RON | 10 | 3.92974 |
TRY | 100 | 5.53808 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 10:32 Експертно правителство е начинът ИТН да подкрепи кабинет, в който предимство ще имат ГЕРБ и ДПС
- 10:23 Денков: Премиерът Главчев избяга от изслушване в парламента
- 10:14 След 14 години - сагата "Асандж" приключи
- 10:02 НС гласува оставката на Хюсменова, Михалев седна в стола на Хр. Иванов
- 10:00 "Политико": ЕЦБ ще информира България, че не е готова за членство в еврозоната в началото на 2025 г.
- 09:53 Трето заседание по делото „Дебора“
- 09:44 Дания продължи на Евро 2024 без победа, Сърбия отпадна
- 09:36 Днес е международен ден за борба с трафика на наркотици