Борисов призова за промени, които да спрат обжалванията на обществени поръчки
България 17.08.2017 13:45
Само седмица след първата копка на ремонта, който ще превърне отсечката Пловдив - Асеновград в шестлентова магистрала, днес стана ясно, че в движение има да се решават сериозни проблеми. Лично министър-председателят Борисов заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков посетиха района, предаде кореспондентът на БГНЕС в региона.
Оказва се, че в проекта, бавен две години заради обжалване, липсват локалите, които ще свързват фирмите като КЦМ, АГРА, Института за цветни метали и други, с магистралата. Те не са заложени в проекта, така че сега кметове на три общини в района ще трябва да изготвят геодезически проекти, които да предоставят безплатно на МРРБ, откъдето пък ще дойде финансирането. Трябва да се планират и две кръгови кръстовища на връзката на пътя с Околовръстното на Пловдив, както и на пътя за летището.
Борисов каза, че с придобития вече опит, е забелязал липсата още като е видял проекта, но така или иначе пари трябва да се намерят, за да стане пътя такъв, какъвто трябва да бъде. Той сравни неговата натовареност с движението на Орлов мост и припомни на репортерите собствената им квалификация като "път убиец". От фирмата изпълнител се ангажираха всичко да стане готово, с допълнителните локали и възли, за първия учебен ден на 2018 година.
Бойко Борисов призова за дебат за промени в Закона за обществените поръчки, които да доведат до спиране на безкрайните обжалвания. Той припомни, че цели две години са текли обжалвания на процедурите, което е спряло строителството. „Аз не съм доволен от това, че две години гинаха хора тук, заради тези безумни обжалвания на обществени поръчки. Този път вече щеше да е готов. От фирми – щатни обжалвателки, вече две години не можем да започнем обходите на Поморие и Ахелой. Тол-системата – две години… Сега искаме нови влакове, нови мотриси да купим, ами те ще обжалват поне две години! На Кресна продължават да гинат хора”, коментира министър-председателят и призова за обществен дебат по темата.
Министър Николай Нанков посочи, че кметовете на трите общини подготвят геологическите основи, а министерството ще проектира и локали на пътния участък, които не са били предвидени в първоначалния проект. Той съобщи още, че се подготвя и проект за кръгово движение, което в дългосрочен вариант да бъде преобразувано в пътен възел. Самото разширение на пътя до габаритите на магистрала се плаща със средства по ОП „Региони в растеж”, докато локалите, и кръговото ще се плащат от бюджета на АПИ, обясни още министърът.
В отговор на журналистически въпроси Борисов коментира и случая с Васил Коцев: „Чух се с него по телефона, за да му кажа, че нито знам, нито ме интересува, нито бих позволил на някого такова нещо. Той се извини, че е писал такива неща. Но това е демокрацията – да си пише кой каквото иска. Мисля, че се разбрахме и то много ведро и добре… Беше много сърдечен разговор… Аз, както виждате, като стане проблем, като съм виновен се извинявам, като не съм – пак се извинявам, само да не се хаби обществена енергия по тема, която изобщо не съществува“, каза министър-председателят.
Законът е за това – да се изпълнява, беше коментарът му за провежданите проверки по заведения в черноморските курорти. Борисов посочи, че вицепремиерът Валери Симеонов го е информирал за десетки постъпили жалби срещу прекомерния шум. „Законът е такъв, че не позволява да има шум след 23 ч., така че той действа в рамките на правомощията си. Ако трябва дебат по темата, той трябва да се пренесе в парламента, там да се чуят всички „за“ и „против“ и народните представители да решат дали да има промени”, посочи министър-председателят Бойко Борисов. /БГНЕС
Оказва се, че в проекта, бавен две години заради обжалване, липсват локалите, които ще свързват фирмите като КЦМ, АГРА, Института за цветни метали и други, с магистралата. Те не са заложени в проекта, така че сега кметове на три общини в района ще трябва да изготвят геодезически проекти, които да предоставят безплатно на МРРБ, откъдето пък ще дойде финансирането. Трябва да се планират и две кръгови кръстовища на връзката на пътя с Околовръстното на Пловдив, както и на пътя за летището.
Борисов каза, че с придобития вече опит, е забелязал липсата още като е видял проекта, но така или иначе пари трябва да се намерят, за да стане пътя такъв, какъвто трябва да бъде. Той сравни неговата натовареност с движението на Орлов мост и припомни на репортерите собствената им квалификация като "път убиец". От фирмата изпълнител се ангажираха всичко да стане готово, с допълнителните локали и възли, за първия учебен ден на 2018 година.
Бойко Борисов призова за дебат за промени в Закона за обществените поръчки, които да доведат до спиране на безкрайните обжалвания. Той припомни, че цели две години са текли обжалвания на процедурите, което е спряло строителството. „Аз не съм доволен от това, че две години гинаха хора тук, заради тези безумни обжалвания на обществени поръчки. Този път вече щеше да е готов. От фирми – щатни обжалвателки, вече две години не можем да започнем обходите на Поморие и Ахелой. Тол-системата – две години… Сега искаме нови влакове, нови мотриси да купим, ами те ще обжалват поне две години! На Кресна продължават да гинат хора”, коментира министър-председателят и призова за обществен дебат по темата.
Министър Николай Нанков посочи, че кметовете на трите общини подготвят геологическите основи, а министерството ще проектира и локали на пътния участък, които не са били предвидени в първоначалния проект. Той съобщи още, че се подготвя и проект за кръгово движение, което в дългосрочен вариант да бъде преобразувано в пътен възел. Самото разширение на пътя до габаритите на магистрала се плаща със средства по ОП „Региони в растеж”, докато локалите, и кръговото ще се плащат от бюджета на АПИ, обясни още министърът.
В отговор на журналистически въпроси Борисов коментира и случая с Васил Коцев: „Чух се с него по телефона, за да му кажа, че нито знам, нито ме интересува, нито бих позволил на някого такова нещо. Той се извини, че е писал такива неща. Но това е демокрацията – да си пише кой каквото иска. Мисля, че се разбрахме и то много ведро и добре… Беше много сърдечен разговор… Аз, както виждате, като стане проблем, като съм виновен се извинявам, като не съм – пак се извинявам, само да не се хаби обществена енергия по тема, която изобщо не съществува“, каза министър-председателят.
Законът е за това – да се изпълнява, беше коментарът му за провежданите проверки по заведения в черноморските курорти. Борисов посочи, че вицепремиерът Валери Симеонов го е информирал за десетки постъпили жалби срещу прекомерния шум. „Законът е такъв, че не позволява да има шум след 23 ч., така че той действа в рамките на правомощията си. Ако трябва дебат по темата, той трябва да се пренесе в парламента, там да се чуят всички „за“ и „против“ и народните представители да решат дали да има промени”, посочи министър-председателят Бойко Борисов. /БГНЕС
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 14:57 Делян Добрев: ПП поискаха оставката на Желязков за кризисен пиар
- 14:51 Разработиха нов метод за производството на синтетични диаманти
- 14:46 Почина почетният гражданин на Шумен, поетът със "Синя" душа, Антонин Горчев
- 14:40 314 бомби от Втората световна война са открити на 2 метра под земята на старото летище в Атина
- 14:34 Кирил Петков се засегна от Пеевски: Не би посмял да ми говори така, ако сме двамата без охрана
- 14:27 Влошеното здраве на крал Чарлз наложи спешно преразглеждане на погребението му
- 14:18 Квартал в Барселона изтри автобусен маршрут от Google Maps, за да се "скрие" от туристите
- 14:09 Акциите на Meta се сринаха. Спад има и при Microsoft и Google