Исторически неистини ще рекламират България по света, твърдят общественици
Любопитно 03.02.2012 15:51
За победител в проведената открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изработване на серия рекламни филми за промоция на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация в т.ч. Тракийско наследство“ е избран участник, чийто сценарий е изпълнен от фактологически грешки, алармират граждани.
Съгласно разпоредбата на чл. 34 от Закон за обществените поръчки/ЗОП/, Комисията, която оценява офертите на участниците в процедурата се сформира със заповед на министъра, като в нея задължително се включват членове с необходимата професионална квалификация и практически опит в съответствие с предмета и сложността на обявената поръчка. В случая обаче членовете на сформираната комисия са със следното образование: Александра Ланг, председател – завършила “Дефектология” в СУ и магистратура “Право и маркетинг” в УНСС; Албена Методиева - “Руска филология”; Анелия Генова - “Прогнозиране и планиране на икономически системи” УНСС; Камелия Величкова – арабист СУ.
Победилият в обществената поръчка участник ще ни направят за смях пред целия свят и вместо да си изпишем вежди, ще си избодем очите: “най-строто обработено злато в света от Варненския халколитен некропол, както и съкровището от село Летница.” (съкровището от Летница няма обсолютно нищо общо с най-старото злато, защото отстои на 4 500 г. от него), “България – най-старата държава в Европа.” (шовинистично, но исторически невярно); в една епоха са поставени Панагюрското, Рогозенско и Вълчитрънското съкровища. (последното – Вълчитрънското е с 10 века по-старо от първите две), “маскираните игри с кукери са християнизирани” (с това не са съгласни нито етнографи, нито теолози).
Видно е, че ще бъдат похарчени огромни средства за производството на филм с невярно съдържание. Исторически неистини ще рекламират България по света и у нас! Кой ще понесе отговорността за това? Защо в състава на Комисията не са включени специалисти в областта на филмопроизводството и тракологията, предвид че, предметът на обществената поръчка е изработка на аудио-визуален продукт - рекламен филм на тема Тракийско наследство. При оценката на кандидатите не е взето под внимание наличието на опит в подобна дейност.
Когато се краде от туризма, се облагодетелстват единици за сметка на десетки хиляди семейства в цяла България – хотелиери, ресторантьори, техния персонал, музейни работници, занаятчии, селски стопани, хора от сферата на транспорта и строителството – всички тях ги храни туризмът. Хора без компетенция, които разпределят финансови средства са голямо зло, защото ощетяват цяла България.
Съгласно разпоредбата на чл. 34 от Закон за обществените поръчки/ЗОП/, Комисията, която оценява офертите на участниците в процедурата се сформира със заповед на министъра, като в нея задължително се включват членове с необходимата професионална квалификация и практически опит в съответствие с предмета и сложността на обявената поръчка. В случая обаче членовете на сформираната комисия са със следното образование: Александра Ланг, председател – завършила “Дефектология” в СУ и магистратура “Право и маркетинг” в УНСС; Албена Методиева - “Руска филология”; Анелия Генова - “Прогнозиране и планиране на икономически системи” УНСС; Камелия Величкова – арабист СУ.
Победилият в обществената поръчка участник ще ни направят за смях пред целия свят и вместо да си изпишем вежди, ще си избодем очите: “най-строто обработено злато в света от Варненския халколитен некропол, както и съкровището от село Летница.” (съкровището от Летница няма обсолютно нищо общо с най-старото злато, защото отстои на 4 500 г. от него), “България – най-старата държава в Европа.” (шовинистично, но исторически невярно); в една епоха са поставени Панагюрското, Рогозенско и Вълчитрънското съкровища. (последното – Вълчитрънското е с 10 века по-старо от първите две), “маскираните игри с кукери са християнизирани” (с това не са съгласни нито етнографи, нито теолози).
Видно е, че ще бъдат похарчени огромни средства за производството на филм с невярно съдържание. Исторически неистини ще рекламират България по света и у нас! Кой ще понесе отговорността за това? Защо в състава на Комисията не са включени специалисти в областта на филмопроизводството и тракологията, предвид че, предметът на обществената поръчка е изработка на аудио-визуален продукт - рекламен филм на тема Тракийско наследство. При оценката на кандидатите не е взето под внимание наличието на опит в подобна дейност.
Когато се краде от туризма, се облагодетелстват единици за сметка на десетки хиляди семейства в цяла България – хотелиери, ресторантьори, техния персонал, музейни работници, занаятчии, селски стопани, хора от сферата на транспорта и строителството – всички тях ги храни туризмът. Хора без компетенция, които разпределят финансови средства са голямо зло, защото ощетяват цяла България.
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:59 След първи хеттрик за сезона, Спартак (Вн) е в топ 3 на Първа лига
- 21:55 3 януари ще е почивен и за учениците във Варна
- 21:29 Хороскоп за събота, 23 ноември 2024 г.
- 19:34 Климатологът Симеон Матев: Циклонът Ренате преобръща времето
- 19:22 Айфеловата кула затвори временно заради обилен снеговалеж във Франция и Германия
- 19:13 Човечеството никога не е преживявало това, което предстои да преживее
- 19:04 Министерски съвет изменя пакета за здравни дейности, гарантирани от НЗОК
- 18:53 Най-трудният сезон за стайните растения е зимата: ето как да се погрижите за тях