Завърши разходката в открития Космос на американските астронавти

Наука 14.03.2021 12:25 Снимка: ДНЕС+

Завърши разходката в открития Космос на американските астронавти

Американските астронавти Виктор Глоувър и Майкъл Хопкинс завършиха работата си в открития Космос и се завърнаха в Международната космическа станция (МКС), предаде РИА Новости.

Завръщането им бе излъчвано на живо на уебсайта на НАСА.

"В 15.01 ET (21.01 българско време) започна повторната херметизация, което официално ознаменува края на днешното излизане в открития Космос", съобщи НАСА в „Туитър“.

Астронавтите прекараха 6 часа и 47 минути в открития Космос.

В събота астронавтите излязоха в открития Космос в 8.14 ET (14.14 българско време) за дейности по техническата поддръжка на МКС. Астронавтите трябваше да изпълняват задачи, които не са успели да завършат в предишни излизания в Космоса: да усилят конструкцията на термозащитния покрив на шлюза "Куест“, да проверят окачването на устройството за охлаждане и включването на устройството за предаването на данни върху външната повърхност на европейския лабораторен модул "Колумб", да прокарат допълнителни кабели към две външни камери и да сменят безжичната антена на модула "Юнити".“

Тази година вече има четири излизания в открития Космос по американската програма от МКС.

Сега на МКС, освен Глоувър и Хопкинс, работят руснаците Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков, американците Катлийн Рубинс и Шанън Уокър и японецът Соичи Ногучи./БГНЕС