Кофеинът смалява мозъка и пречи на паметта

Наука 17.02.2021 13:30 Снимка: ДНЕС+

Кофеинът смалява мозъка и пречи на паметта

Изследователи от университета в Базел установиха как редовната консумация на кофеин влияе върху сивото вещество на мозъка. Резултатите от експериментите са публикувани в списание “Cerebral Cortex”.

В проучването участва група от 20 млади хора, които редовно пият кафе. Експериментът бил разделен на два десетдневни етапа. В първата стъпка те получили хапчета с кофеин; във втората – с плацебо. В края на всеки интервал от време учените изследвали обема на сивото вещество на обектите и качеството на съня им.

Според получените данни дълбочината на съня на участниците е еднаква, независимо дали са приемали кофеин или капсули с плацебо. Изследователите обаче откриват значителна разлика в обема на сивото вещество: той е по-висок при тези, които не са приемали кофеин. Разликата е особено забележима в десния медиален темпорален лоб, включително хипокампуса – мозъчната област, отговорна за съхраняването на паметта.

“Резултатите от проучването не показват отрицателен ефект на кофеина върху мозъка. Но е ясно, че когато се консумира ежедневно, той влияе върху когнитивните функции”, каза професор Каролин Райхърт.

Експертите стигнали до заключението, че след десет дни въздържание от кафе, мозъчната тъкан на субектите се възстановява./БГНЕС