10 страхотни идеи, които в началото изглеждали грешни

Любопитно 06.09.2020 18:39 Снимка: ДНЕС+

10 страхотни идеи, които в началото изглеждали грешни

Историята показва, че много мъдри хора не са успели да оценят наистина нови и достойни идеи. А как да избегнем това?

Ето няколко парадоксални случая, когато се отхвърлят новаторски идеи, които впоследствие са завладели света.

"Този " телефон "има твърде много недостатъци, за да се разглежда сериозно като средство за комуникация. Това изобретение не представлява никаква стойност за нас ." Вътрешна бележка на Western Union от 1876 година.

"Не мисля, че появата на автомобили ще има някакъв ефект върху конния транспорт ." Скот-Монтегю, член на парламента на Великобритания, 1903 г.

"Безжичната музикална кутия няма търговска стойност. Кой ще плати за съобщение, което не е адресирано до никой конкретно? " Компанията Дейвид Сарноф и Партньори отхвърля предложението да инвестира в радиото през 20-те години.

"Кой, по дяволите, би искал да чуе актьорите да говорят?" Хари Уорнър (Warner Brothers) отказва предложение да направи филм със звук през 1927 година.

"Това са пълни глупости. Продуктът не струва нищо ." Писмо, в което ръководителят на Фармакологичния институт на Байер Хайнрих Дрезер отхвърля изобретението на Феликс Хофман - аспирин.

По това време Bayer популяризира своя звезден продукт, болкоуспокояващия диацетилморфин. Това алтернативно лекарство накара работниците във фабриката да се почувстват възбудени и "героични", затова Байер реши да го нарече "хероин". Впоследствие беше решено да изтегли хероина от производството поради неговите "забавни" странични ефекти. В крайна сметка ръководителят на компанията промени решението на Дрезър и аспиринът се превърна в основното средство за облекчаване на болката на Bayer. Годишно се приемат над 10 милиарда таблетки аспирин.

"Кой, по дяволите, иска да копира документ на обикновена хартия ??? !!! " Писмо за отказ, изпратено през 1940 г. до Честър Карлсън, изобретателя на машината

. Повече от 20 компании отхвърлиха неговата "безполезна" идея между 1939 и 1944 година. Днес Rank Xerox Corporation генерира около 1 милиард долара годишни приходи, а XEROX е синоним на копирна техника.

"Концепцията е интересна и добре проектирана, но за да печелите по-добре от "C ", трябва да е възможно ." Професор от Йейл отговаря на предложението на Фред Смит за надеждна услуга за доставки през нощта. След това Смит основава Federal Express.

"Няма причина някой да иска компютър в дома си." 1977 година, Кен Олсен, основател, президент и председател на Digital Equipment.

"Искате ли да постигнете последователно и еднакво развитие на всички мускули в тялото? Това е невъзможно. Това е просто факт от живота. Просто трябва да приемете непостоянството на мускулното развитие като постоянно условие на силовите тренировки ." Писмо за отказ до Артър Джоунс, който е изобретил тренажора Nautilus.

"Отидохме при Atari и казахме:" Хей, имаме страхотно нещо, направено отчасти от вашите компоненти. Какво ще кажете за финансирането ни? Или ще ви го дадем. Ние просто наистина искаме да го направим. Предложете ни заплата, ние ще работим за вас. " И те отговориха не. След това отидохме при Hewlett-Packard и те казаха: "Хей, нямаме нужда от вас. Дори още не сте завършили колеж ." Стив Джобс се опитва да накара Atari и HP да се заинтересуват от персонален компютър, разработен съвместно със Стив Возняк.

Дори ако топ мениджмънтът или клиентите ви помолят да бъдете иновативни и да очаквате да разчупите калъпа, разумно е да имате предвид, че те са консервативни. Следователно въпросът е как можете да помогнете на вашия колега, мениджър, акционер или рисков капиталист да подкрепи вашата идея и да финансира нейното разработване и изпълнение. Когато им предлагате нещо, трябва да знаете, че взимащите решения и оценителите на вашата нова концепция може да знаят много малко за новия целеви пазар, нов продукт, бизнес модел или нова технология. Те трябва да имат възможно най-много доказателства, преди да вземат решение. Докато не решат нищо, не рискуват нищо. След като кажат "да", те са "с примка на шията".

Основният им въпрос е: "Защо трябва да финансираме развитието на този нов продукт или услуга?"

Учени от Университетите в Сан Диего иа Илинойс, и от Центъра за креативно лидерство проучиха компании, която обмислят десетки нови идеи за продукти. Изследователите помолиха мениджърите от средно ниво, висшите ръководители, създателите на идеи и други заинтересовани страни да оценят всяка идея по отношение на нейната креативност, осъществимост и рентабилност. Тогава те попитаха клиентите колко искат всяка идея.

Учените установиха, че клиентите избират най-креативните идеи, а не тези, които хората в компанията смятат за най-печеливши или осъществими.

"Ние вярваме, че най-важното, защо новостите и осъществимостта са в противоречие помежду си, е, че в новите идеи има много непознато. Шефовете искат да видят показатели като рентабилност, за да определят жизнеспособността на идеите, но за иновативни идеи тези изчисления са трудни, ако не и невъзможни. Ако взимащите решения са по-толерантни към несигурността, ако приемат, че има много възможни решения, това може да смекчи тенденцията им да отхвърлят творческите идеи ", заключават изследователите на проблема

В случай на нов бизнес, вашата задача е да бъдете убедителни. Колкото по-радикална е вашата иновация, толкова повече проблеми ще има, тъй като носи повече несигурност. По време на дискусията вашата идея ще бъде оценена от поне пет гледни точки:

  • Клиент: Ще купят ли това?
  • Технология: можем ли да я произведем?
  • Бизнес модел: Ще се изплати ли?
  • Риск: какво рискуваме? Ами ако идеята се провали? И ако е огромен успех?
  • Уместност: Защо трябва да правим това? Каква е стратегическата перспектива?

Когато изпращате идеята си, не забравяйте да отговорите на всички тези въпроси. В днешно време не се изгражда нов бизнес само на предположения - това не е достатъчно убедително. Използвайте конкретни резултати от експерименти - както направи Tesla./money.bg

CHF CHF 1 1.99351
GBP GBP 1 2.28037
RON RON 10 3.93361
TRY TRY 100 5.60402
USD USD 1 1.80827