Пандемията създаде следващото поколение предприемачи

ЕС и Свят 02.05.2021 08:09 Снимка: ДНЕС+

Пандемията създаде следващото поколение предприемачи

Хенри Лангер е на 12 и живее в Лос Анджелис. В дома си той има с какво да се забавлява - две домашни прасета, две кучета, котка, хамелеон и леопардов гекон. Но това, до което хлапето няма достъп, е футбол, бейзбол и приятелите си, които Zoom просто не може да замени. Когато разбира, че блокирането ще бъде продължително, той решава, че трябва да се занимава с нещо странично, а също и да спечели няколко долара. Така идва идеята за създаване на занаятчийска шоколадова компания, наречена Sweet Henry’s. "Много обичам да пека и обичам шоколада", казва той пред Entrepreneur.

Като изключим влечугите и прасетата, подобни истории за деца предприемачи вече не са рядкост. 12-годишната Клои Ханс стартира своя компания Laughing Cosmetics в мазе в Чикаго с най-добрата си приятелка Оливия. 10-годишният Мика Хариган стартира GoFundMe кампания и прави от училищен автобус красив камион за лимонада на Micah’s Mixx. 14-годишната Каролайн Джоунс от Остин създава виртуален магазин Depop, за да продава дрехи от гардероба си.

Бизнесът изглежда е много привлекателен за младежите, но може ли пандемията да бъде инкубатор на следващото поколение предприемачи? Трудно е да се каже, но изглежда, че нещо подобно вече се случва, пише Entrepreneur.

От началото на COVID-19 в Америка са стартирали 4,4 милиона нови фирми през 2020 година според изследователи от Института за международна икономика на Петерсън - рекордно увеличение от 24% от 2019 г. Не е лесно да се определи обаче точно колко от този растеж е свързан с деца.

И все пак експертите казват, че кризите са насърчавали предприемачеството в исторически план - и тази конкретна криза идва с някои уникални фактори, свързани с децата. Много родители предприемачи, жонглиращи с работа и задължения вкъщи, предлагат на децата си нещо различно от TikTok и Minecraft, което прави създаването на бизнес привлекателно забавление за тях и ги стимулират да започнат свой бизнес.

За амбициозните младежи това вероятно ще е един от най-големите уроци по предприемачество, а именно, че непредсказуемите времена изобилстват от нови възможности.

През 2008 и 2009 г. например много бизнеси се сринаха. Но според изследване на Journal of Economics & Management Strategy предприемачите са се увеличили. Въпреки кризата, проучването установява, че тласъкът идва точно от онези, които искат да оцелеят. По онова време се раждат много еднорози, включително Uber, Airbnb, Slack, Pinterest и Groupon и др.

Според проучване на вицепрезидента по корпоративен маркетинг в технологичната компания WordPress WP Engine Ерик Джоунс 62% от поколението Z планират да започнат бизнес, в сравнение с 50% от милениалите. "Животът им е свързан със социалните медии и идеята за това как да се рекламират е може би по-интуитивна, по-естествена за тях. Това е способност, която е изключително важна за всеки предприемач".

"В YouTube има всякакви видеоклипове, от които можете да се учите", казва момчето с шоколадовата компания Хенри Лангер, което разчита на платформата, за да се научи да прави трюфели.

Клои Ханс стартира Laughing Cosmetics в мазе в Чикаго с най-добрата си приятелка Оливия. Първоначално идеята е да направят балсам за устни и да го продават на почивка с родителите си, но след като училището преминава в онлайн обучение вместо да се откажат от идеята, те измислят как да произвеждат повече продукти, да изградят уебсайт, да доставят в цялата страна и да се справят с капризни клиенти.

Бащата на едно от момичета казва, че пандемията е мотивирала създаването на бизнеса на момичетата. "Наистина беше като катализатор за тяхното израстване."/money.bg

CHF CHF 1 2.00105
GBP GBP 1 2.27568
RON RON 10 3.93076
TRY TRY 100 5.62834
USD USD 1 1.83027