Големите доставчици на онлайн услуги трябва да имат вътрешна система за разглеждане на жалби

България 28.10.2020 14:15 Снимка: ДНЕС+

Големите доставчици на онлайн услуги трябва да имат вътрешна система за разглеждане на жалби

Парламентът прие на второ четене промените в Закона за електронната търговия

Големите доставчици на онлайн услуги трябва да имат вътрешна система за разглеждане на жалби, стана ясно от гласуваните на второ четене промени в Закона за електронната търговия.

Измененията ще засегнат доставчиците на посреднически онлайн услуги, доставчиците на онлайн търсачки, бизнесползвателите на услуги, предоставяни от доставчици на посреднически онлайн услуги и онлайн търсачки.

Предвидено е те да имат задължение да осигурят своя вътрешна система за разглеждане на жалби, както и задължения и правила, свързани с медиацията. Малките предприятия, доставчици на посреднически онлайн услуги, са освободени от създаването на вътрешни системи за разглеждане на жалби и от необходимостта от посочване на медиатори в общите условия.

С окончателно гласуваните промени днес се предотвратят потенциално вредни практики и недобросъвестно търговско поведение в B2B (бизнес-бизнес) отношенията между онлайн платформите и бизнес ползвателите на посредническите услуги, които платформите предоставят.

Промените в Закона за електронната търговия бяха приети окончателно с 99 гласа „за“ и един -  „въздържал се“.

CHF CHF 1 2.01114
GBP GBP 1 2.29006
RON RON 10 3.93195
TRY TRY 100 5.66429
USD USD 1 1.83543