За първи път учители в програмата “Забавно лято, грижовна есен”

България 22.02.2020 12:26

От 5 години проектът за социална отговорност на фондация “Бикоуз” и “Филип Морис България” ангажира ученици в летни академии, организира медицински прегледи на възрастни, подкрепя малкия и среден бизнес в отдалечени райони

41 учители от 5 различни училища за първи път станаха част от Академия за учители по програмата “Забавно лято, грижовна есен”. Те бяха обучени от трейнъри на Народно читалище “Бъдеще сега” как да използват иновативни методи в преподаването си, базирани на прилагането на самоорганизирано учене, учене чрез преживяване и емоционална интелигентност. Резултатите от това пък са подобряване на квалификацията на самите преподаватели, по-голям интерес на учениците към учебния процес и мотивация за новия знания и работа в екип.

Това е един от новите и големи успехи на програмата през изминалата година, които основателите и? – фондация “Бикоуз”, подкрепени от “Филип Морис България”, споделиха пред участници, съмишленици и гости в четвъртък. Програмата е създадена в подкрепа на тютюнопроизводителните общности, като досега от Филип Морис България са инвестирали близо 1 млн. лв. в нея.

“Забавно лято, грижовна есен” стартира през 2015 г. с идеята да подпомага населението и развитието на малкия и средния бизнес в тютюнопроизводителните региони на България. Досега е обхванала 25 малки населени места на 11 общини в 5 региона – Благоевград, Кърджали, Хасково, Гоце Делчев и Силистра. Участие в програмата пък са взели над 2300 деца, 6400 възрастни и над 250 предприемачи.

Всяка година програмата се разширява и от два модула през 2015 г. днес вече те са 4. От самото начало са “Забавно лято”, който осигурява неформално обучение през ваканцията на деца между 7 и 14 г., които чрез игри получават знания и умения за заобикалящия ги свят. “Грижовна есен” предоставя безплатни медицински прегледи и лекарска грижа за хора над 60 г. “Академия за местни предприемачи” пък от 2016 г. обучава и подпомага финансово малките бизнеси в тютюнопроизводителните райони. А през 2019 г. се създава и “Академия за учители”, насочена към обучение и подкрепа на учители за използване на иновативни начини на работа с децата в училище.

“Само през 2019 г. в академиите на “Забавно лято, грижовна есен” са се включили 41 учители и 649 деца, направени са над 4600 прегледа на 1500 души, от които над 900 са хора, които не са били преглеждани през миналата година”, отчете постигнатото Елица Баракова , директор на фондация “Бикоуз”, и допълни, че зад цифрите седят реални резултати. Вержиния Джевелекова - мениджър връзки с обществеността във “Филип Морис България” (вляво), и директорът на Фондация “Бикоуз” Елица Баракова откриха събитието.

“Между 22 и 39% са обичайно повишенията, свързани с подобряване на меките умения на децата като социалните умения, нагласи към света и солидните знания, свързани с учебното съдържане. Сред предприемачите има примери за успешно реализирани проекти като каяк агенция в Силистра и развиване на козметични продукти в Благоевград.

В резултат на медицинските прегледи пък, при 30% от 1500-те прегледани е открита диагноза, за която не са знаели, а на почти половината от прегледаните през 2018 г. е било наложено лечение, което са следвали и имат подобрение”, каза още Баракова.

Програмата ще продължи да се развива, обеща Вержиния Джевелекова, мениджър връзки с обществеността във “Филип Морис България”. Част от първите учители, включили се в Академията за учители на програмата

“Ще продължим да разширяваме програмата – не само на нови места, но и с нови дейности”, каза тя и предложи да се създаде онлайн платформа на програмата, която да разказва за нея, но и да свързва всички участници.

Да работят в екип, да постигат резултати заедно и да търсят информация по по-труден и нестандартен начин. На това са се научили част от учениците, включили се в тазгодишната академия, за която казват, че е много по-интересна от това да си седиш вкъщи.

Прилагането на иновативни методи на преподаване пък мотивира дори учениците, които не се справят много добре. Това ги кара да вярват повече в себе си, а така се подобряват и резултатите им, разказаха някои от обучилите се учители.

“Осигуряването на медицинска помощ в районите, където няма достъп до специализирана такава, е много добра идея и област, в която трябва да се инвестира. Всяка година откриваме много хора със социално значими заболявания като диабет, които не знаят за него, защото няма в близост специалист”, каза ендокринологът д-р Цветан Гатев, който е част от фондация “Направи добро-Александровска”, също дългогодишни партньори на кампанията, заедно с Народно читалище “Бъдеще сега”, по чиито програми се обучават децата. Да работят в екип, да постигат резултати заедно и да търсят информация по по-труден и нестандартен начин. На това са се научили част от учениците, включили се в тазгодишната академия, за която казват, че е много по-интересна от това да си седиш вкъщи.

“Нашата цел е да помогнем за реализирането на проектите на предприемачите. През тези 3 г. виждам все по-голям заряд в кандидатстващите. Ключът към успеха им е да си помагат и да вярват, че може да има положителна промяна, за която да не чакат наготово, а да работят”, каза и Явор Гочев, директор програми в Центъра за предприемачество “Ринкърс”, които са ментори в “Академията за млади предприемачи”.

Участници и победители в “Забавно лято, грижовна есен” пък описаха програмата като развитие в правилната посока, предоставяне на знания и научаване как да бъдеш ефективен в това, което правиш. /24chasa.bg
CHF CHF 1 2.00269
GBP GBP 1 2.28725
RON RON 10 3.9325
TRY TRY 100 5.59629
USD USD 1 1.80911