Столичната община обясни защо купува електробуси
България 20.11.2019 17:23
Процедурата за закупуване на 52 електрически автобуса за градския транспорт на София е обявена съгласно изискванията на оперативна програма "Околна среда", които допускат финансиране единствено на електрически превозни средства. Това заявиха от Столичната община по повод обвинението на "Спаси София", че разходва неефективно обществените средства, купувайки маршрутки за милиони.
Относно запитването защо се купуват електрически, а не газови автобуси от общината поясняват, че ОПОС не отпуска безвъзмездни средства за такива.
Големината на електрическите автобуси е съобразена изцяло с уличната мрежа в кварталите, в които ще се движат, посочва се още в позицията. Предвижда се електрическите автобуси да осигурят довеждащ транспорт от кварталите "Овча купел" "Горна Баня", "Витоша ВЕЦ Симеоново", "Манастирски ливади" и "Люлин" до метростанциите.
30 от електробусите ще са с дължина от 5,5 до 7,5 метра, а 22 - между 7,6 и 9,6 метра. По-късите ще са с по около до 25 места, а по-дългите - с по 70 места за пътници.
От общината подчертават, че използването на този вид гъвкав транспорт ще увеличи обхвата на транспортната услуга, предоставяйки възможност за по-удобни връзки.
Те посочват и че разходите на електрическите автобуси са до 30% по-ниски спрямо тези на автобусите на дизел или природен газ.
Столичната община подписа три договора за финансиране от 217 млн. по Оперативна програма "Околна среда". Целта е подобряване качеството на атмосферния въздух с намаляване нивата на фини прахови частици и азотни оксиди. По програмата допустими за финансиране са проекти за електрически превозни средства - електрически автобуси, тролейбуси и трамваи, поясняват от общината.
Относно запитването защо се купуват електрически, а не газови автобуси от общината поясняват, че ОПОС не отпуска безвъзмездни средства за такива.
Големината на електрическите автобуси е съобразена изцяло с уличната мрежа в кварталите, в които ще се движат, посочва се още в позицията. Предвижда се електрическите автобуси да осигурят довеждащ транспорт от кварталите "Овча купел" "Горна Баня", "Витоша ВЕЦ Симеоново", "Манастирски ливади" и "Люлин" до метростанциите.
30 от електробусите ще са с дължина от 5,5 до 7,5 метра, а 22 - между 7,6 и 9,6 метра. По-късите ще са с по около до 25 места, а по-дългите - с по 70 места за пътници.
От общината подчертават, че използването на този вид гъвкав транспорт ще увеличи обхвата на транспортната услуга, предоставяйки възможност за по-удобни връзки.
Те посочват и че разходите на електрическите автобуси са до 30% по-ниски спрямо тези на автобусите на дизел или природен газ.
Столичната община подписа три договора за финансиране от 217 млн. по Оперативна програма "Околна среда". Целта е подобряване качеството на атмосферния въздух с намаляване нивата на фини прахови частици и азотни оксиди. По програмата допустими за финансиране са проекти за електрически превозни средства - електрически автобуси, тролейбуси и трамваи, поясняват от общината.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 23:12 23 партии и 11 коалиции подадоха документи в ЦИК за участие в изборите на 9 юни
- 22:53 Хороскоп за четвъртък, 25 април 2024 г.
- 19:36 Попфолк певицата Глория е катастрофирала в Кресненското дефиле
- 19:26 Най-голямата германска оръжейна компания получи поръчка от Бундесвера за €400 млн.
- 19:17 Българи взеха златен медал на Международното студентско състезание по програмиране (ICPC)
- 19:09 Засега няма риск у нас работни места да бъдат заети от изкуствен интелект
- 18:57 Криси от Ергенът 3 - участничката, която качи 9 кг по време на участието си в риалитито
- 18:46 Надрусана шофьорка блъсна дете на пешеходна пътека в Добрич