Калифорния спира да купува автомобили от компании, които не подкрепиха щата в борбата с вредните еми

България 19.11.2019 12:23

Властите в Калифорния заявиха в понеделник, че ще спрат всички покупки на нови превозни средства за щатския автопарк от производителите GM, Toyota, Fiat Chrysler и други. Ходът в подкрепа на регулирането и ограничаването на вредните емисии в атмосферата.

Между 2016 и 2018 година Калифорния закупи превозни средства за 58,6 милиона долара от General Motors, за 55,8 милиона долара от Fiat Chrysler Automobiles, за 10,6 милиона долара от Toyota и 9 милиона долара от Nissan, пише Reuters.

В рамките на миналия месец GM, Toyota, Fiat Chrysler и членовете на търговската асоциация Global Automakers подкрепиха усилията на администрацията на Тръмп да възпрепятства Калифорния да определи свои собствени стандарти за емисии, които са значително по-строги от предвидените такива от Белия дом.

Говорителят на GM Жанин Джиниван заяви в изявление, че е жалко, че Калифорния ще спре да купува електрическия модел Bolt.

"Премахването на превозни средства като Chevy Bolt и забраняването на GM и други производители дори от обмисляне за предлагане на електромобили ще намали избора на Калифорния за достъпни електрически превозни средства, произведени в САЩ. Това ще ограничи способността на гражданите и на управата да постигнат целта си да сведе до минимум въглеродния отпечатък на правителството - цел, която в GM споделяме", каза Джиниван във връзка с новината.

Останалите автомобилни производители са отказали коментар пред агенцията засега.

От януари щатът ще купува превозни средства само от автомобилни производители, които признават законните правомощия на Калифорния да определя сама нормите за вредни емисии. Това са Ford, Honda, BMW и Volkswagen, които през юли сключиха сделка с Калифорния, за да следват ревизираните от щата стандарти за вредни емисии от превозните средства.

"Производителите на автомобили, които са избрали да бъдат от грешната страна на историята, ще бъдат и от губещата страна на покупателната способност на Калифорния", заяви в изявление губернаторът на Калифорния Гавин Нюзом.

Калифорния закупи долара превозни средства от Ford за 69,2 милиона долара, а от Honda - за 565 000 долара през споменатия горе тригодишен период.

Освен това щатът разкри, че незабавно след приемането на регулацията, вече няма да позволява на държавните агенции да купуват седани с бензинови двигатели, с изключение на някои превозни средства за обществена безопасност.

Правилата за вредните емисии от превозните средства в Калифорния са приети и от 13 други щата.

В петък Калифорния и 22 други щата оспориха решението на администрацията на Тръмп да отнеме законните правомощия на Калифорния да определя сама правилата за вредни емисии от превозни средства и да изисква увеличаване на броя на превозните средства с нулеви емисии.

През август 2018 година администрацията на Тръмп предложи да се замразят изискванията за ефективност на горивата на нивата от 2020 година до 2026 година, като се обърнат планираните 5% годишни увеличения.

Окончателните изисквания на администрацията на Тръмп се очакват през следващите месеци и се предвижда с малко да повишат ефективността на горивото спрямо първоначалното предложение. Това като резултат би било по-малко строго от правилата на Обама или компромисните правила в Калифорния. /money.bg
CHF CHF 1 2.00269
GBP GBP 1 2.28725
RON RON 10 3.9325
TRY TRY 100 5.59629
USD USD 1 1.80911