Съдът отмени рекордната глоба от 15 милиона лева, наложена на "Метро"
България 16.05.2019 20:28
Административен съд - София-област е отменил глобата от почти 15 милиона лева, наложена на "Метро Кеш енд Кери България" от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в началото на февруари месец т.г.
Антимонополният орган санкционира германската верига по жалба на "Лидл България" заради забранена сравнителна реклама и послания, които дискредитират репутацията на търговски конкурент. Става въпрос за рекламна кампания на "Метро" от 2018 г. с основен слоган "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го".
Според "Лидл" "един от основните елементи, с които българските потребители на бързооборотни стоки трайно идентифицират и припознават "Лидл", са именно "тематичните седмици", като цитира изследвания от 2015, 2016 и 2017 година. А Комисията прие становището на веригата.
Съдът обаче е на друго мнение. И след анализ на доказателствата излиза с решение, че Комисията неправилно е приложила закона и е направила неточна преценка на доказателствата.
Съдебният състав с председател Георги Николов смята, че Комисията неправилно е решила, че рекламната кампания на "Метро" попада в категорията на сравнителната реглама.
"Тематичните седмици" не са отличителен белег.
"За да достигне до извода, че процесните рекламни похвати могат да бъдат квалифицирани като сравнителна реклама, Комисията е приела, че т.н.р. "тематични седмици" са отличителен и характерен индивидуализиращ белег единствено на "ЛИДЛ". Именно поради така възприетото, КЗК е приела осъществяваната рекламна кампания на "МЕТРО", като сравнителна реклама по смисъла на чл. 34 ал. 1 от ЗЗК.
Съдът обаче счита, че посоченият и възприет от КЗК отличителен белег не може да бъде възприет като уникален за "ЛИДЛ". В конкретният случай не са налице дефинираните в оспореното решение отличителни характеристики даващи основание да се приеме, че тематичните седмици са уникални и характерни единствено за рекламните кампании на "ЛИДЛ", пише в решението.
Съдът смята още, че провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не могат да се характеризират с признака "изключителност".
Съставът постановява още, че в обсъжданите рекламни послания не се съдържа дискредитираща или опетняваща информация, тъй като в тях не би могъл да се идентифицира конкурент. "Нещо повече, не са установени в хода производството компроментиращи, осмиващи, неверни или необосновани твърдения в цитираните клипове по отношение на конкретен участник на пазара", пише още в решението. /money.bg
Антимонополният орган санкционира германската верига по жалба на "Лидл България" заради забранена сравнителна реклама и послания, които дискредитират репутацията на търговски конкурент. Става въпрос за рекламна кампания на "Метро" от 2018 г. с основен слоган "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го".
Според "Лидл" "един от основните елементи, с които българските потребители на бързооборотни стоки трайно идентифицират и припознават "Лидл", са именно "тематичните седмици", като цитира изследвания от 2015, 2016 и 2017 година. А Комисията прие становището на веригата.
Съдът обаче е на друго мнение. И след анализ на доказателствата излиза с решение, че Комисията неправилно е приложила закона и е направила неточна преценка на доказателствата.
Съдебният състав с председател Георги Николов смята, че Комисията неправилно е решила, че рекламната кампания на "Метро" попада в категорията на сравнителната реглама.
"Тематичните седмици" не са отличителен белег.
"За да достигне до извода, че процесните рекламни похвати могат да бъдат квалифицирани като сравнителна реклама, Комисията е приела, че т.н.р. "тематични седмици" са отличителен и характерен индивидуализиращ белег единствено на "ЛИДЛ". Именно поради така възприетото, КЗК е приела осъществяваната рекламна кампания на "МЕТРО", като сравнителна реклама по смисъла на чл. 34 ал. 1 от ЗЗК.
Съдът обаче счита, че посоченият и възприет от КЗК отличителен белег не може да бъде възприет като уникален за "ЛИДЛ". В конкретният случай не са налице дефинираните в оспореното решение отличителни характеристики даващи основание да се приеме, че тематичните седмици са уникални и характерни единствено за рекламните кампании на "ЛИДЛ", пише в решението.
Съдът смята още, че провежданите от "Лидл" рекламни кампании под формата на "тематични седмици" не могат да се характеризират с признака "изключителност".
Съставът постановява още, че в обсъжданите рекламни послания не се съдържа дискредитираща или опетняваща информация, тъй като в тях не би могъл да се идентифицира конкурент. "Нещо повече, не са установени в хода производството компроментиращи, осмиващи, неверни или необосновани твърдения в цитираните клипове по отношение на конкретен участник на пазара", пише още в решението. /money.bg
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 13:24 В Донецк убиха американец от Тексас, сражавал се на страната на Русия (ВИДЕО)
- 13:16 Верстапен взе с лекота победата в спринта в Китай
- 13:12 Ne-Yo призна, че е във връзка с две жени едновременно
- 13:07 В София вече има карантинирани класове, заради бума на коклюш у нас
- 13:03 Изхвърлиха до живот българин от тениса заради залагания и корупция
- 12:57 Димитър Главчев: Предложих на Радев аз да поема външно министерство
- 12:51 "Тесла" изтегля близо 4000 електрически пикапа заради технически проблем
- 12:41 Отнеха скандалната победа на китайски маратонец, дисквалифицираха още трима