Nestle планира 13 милиона лева инвестиции в България през 2019-а
България 09.05.2019 16:46
Нестле България оповести финансовите си резултати за изминалата година, както и за първото тримесечие на 2019 година на специална пресконференция, организирана във фабриката й в София.
Компанията, която разполага с 1 фабрика и близо 1 100 души в България, е реализирала приходи за изминалата година в размер на 258 млн. лева и печалба в размер на 23.7 млн. лева, съобщи изпълнителният директор на компанията Емануел Артур. За сравнение през предходната година печалбата на компанията е била в размер на 23.3 млн. лева.
Продажбите на Нестле България за първото тримесечие на годината са възлезли на 68 млн. лева, което представлява органичен ръст от 3.6% и реален вътрешен ръст от 5.5%.
"През 2018-та година Нестле България продължи да работи за засилване на продуктовото си портфолио, фокусира се върху стратегическото си развитие и ефективността на процесите", коментира Артур.
Инвестициите на компанията са били в размер на 5.4 милиона лева през изминалата година, ниво съпоставимо и с предходната. От тях 35% са били насочени към повишаване на производителността и нови продукти; 32% към вендинг кафе машини; 15% за безопасност на служителите и продуктите; 14% за модернизиране на дистрибуционния и централния офис; 4% за информационни технологии.
За тази година обаче, компанията планира съществено повишение на инвестициите си, като се очаква те да възлязат на 13 милиона лева.
"В седемте сектора, в които компанията е представена на родния пазар, тя е номер едно по продажби в пет от тях. При детското хранене, където заема 2-ра позиция, е налице сериозен прогрес през последната една година", обясни Артур.
При шоколадовите продукти компанията е на трето място по продажби но предприема сериозни действия за преструктуриране на бизнеса си с цел завземане на нов пазарен дял. Част от тези усилия включват спиране на производството на шоколади, както и засилване на усилията към шоколадовите десерти.
В резултат на усилията на компанията, лансираната през септември вафла "Мура" бележи органичен ръст в продажбите си от 42.5% през първото тримесечие на годишна база, след години на загуба на пазарен дял.
Компанията представи и нови десерти, като например KITKAT Senses - специален размер хапка "за споделяне на перфектната почивка". LION представи ново поколение десерт с цели хрупкави частици - шоколад и ядки, боровинки и стафиди - LION2GO.
Добре са се представяли и други основни продукти на компанията, като марката Nescafe е постигнала силно подобрение в пазарния си дял от 73 б.п. и солиден положителен ръст от 6.4% спрямо 2017 г.
Изключително добре се представят и продажбите на храни за домашни любимци в България. Една година след лансиране, котешката храна с марката Felix, бележи ръст от 17% и пазарен дял от 31.1% в страната ни.
Пюрета и сокчета Nestle Gerber отбелязаха солиден ръст през 2018 г. (31.4% органичен ръст). Съществен принос за този резултат има ново-лансираната гама плодови закуски Nestle Gerber.
След десетилетия изследвания, Nestle направи нов научен пробив, като направи нов научен пробив, като разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно идентични с тези в майчината кърма.
България бе след първите пазари на Нестле, където компанията лансира през 2018 г. NAN OPTIPRO® 1 и 2.
Нестле България продължава да инвестира и в своите служители, като е изхарчила 143 хил. лв. за обучения в чужбина.
През 2018 г. по инициативата "Нестле се нуждае от младите" 62 млади хора са получили възможност за работа/стаж/практика в компанията. Служителите до 30 години съставляват 11% от общия брой на работещите в компанията в България.
Настоящата година е изключително важна за компанията, защото маркира 25 години Нестле в България, както 80-та годишнина от създаването на българската фабрика.
Нестле в глобален мащаб през 2018 година
Швейцарската компания отчита 91.4 млрд. швейцарски франка продажби за 2018; 308 000 служители в над 190 държави; 413 фабрики в 85 държави; над 2 000 марки; 1 милиард Нестле продукти се продават всеки ден.
Компанията, която разполага с 1 фабрика и близо 1 100 души в България, е реализирала приходи за изминалата година в размер на 258 млн. лева и печалба в размер на 23.7 млн. лева, съобщи изпълнителният директор на компанията Емануел Артур. За сравнение през предходната година печалбата на компанията е била в размер на 23.3 млн. лева.
Продажбите на Нестле България за първото тримесечие на годината са възлезли на 68 млн. лева, което представлява органичен ръст от 3.6% и реален вътрешен ръст от 5.5%.
"През 2018-та година Нестле България продължи да работи за засилване на продуктовото си портфолио, фокусира се върху стратегическото си развитие и ефективността на процесите", коментира Артур.
Инвестициите на компанията са били в размер на 5.4 милиона лева през изминалата година, ниво съпоставимо и с предходната. От тях 35% са били насочени към повишаване на производителността и нови продукти; 32% към вендинг кафе машини; 15% за безопасност на служителите и продуктите; 14% за модернизиране на дистрибуционния и централния офис; 4% за информационни технологии.
За тази година обаче, компанията планира съществено повишение на инвестициите си, като се очаква те да възлязат на 13 милиона лева.
"В седемте сектора, в които компанията е представена на родния пазар, тя е номер едно по продажби в пет от тях. При детското хранене, където заема 2-ра позиция, е налице сериозен прогрес през последната една година", обясни Артур.
При шоколадовите продукти компанията е на трето място по продажби но предприема сериозни действия за преструктуриране на бизнеса си с цел завземане на нов пазарен дял. Част от тези усилия включват спиране на производството на шоколади, както и засилване на усилията към шоколадовите десерти.
В резултат на усилията на компанията, лансираната през септември вафла "Мура" бележи органичен ръст в продажбите си от 42.5% през първото тримесечие на годишна база, след години на загуба на пазарен дял.
Компанията представи и нови десерти, като например KITKAT Senses - специален размер хапка "за споделяне на перфектната почивка". LION представи ново поколение десерт с цели хрупкави частици - шоколад и ядки, боровинки и стафиди - LION2GO.
Добре са се представяли и други основни продукти на компанията, като марката Nescafe е постигнала силно подобрение в пазарния си дял от 73 б.п. и солиден положителен ръст от 6.4% спрямо 2017 г.
Изключително добре се представят и продажбите на храни за домашни любимци в България. Една година след лансиране, котешката храна с марката Felix, бележи ръст от 17% и пазарен дял от 31.1% в страната ни.
Пюрета и сокчета Nestle Gerber отбелязаха солиден ръст през 2018 г. (31.4% органичен ръст). Съществен принос за този резултат има ново-лансираната гама плодови закуски Nestle Gerber.
След десетилетия изследвания, Nestle направи нов научен пробив, като направи нов научен пробив, като разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно идентични с тези в майчината кърма.
България бе след първите пазари на Нестле, където компанията лансира през 2018 г. NAN OPTIPRO® 1 и 2.
Нестле България продължава да инвестира и в своите служители, като е изхарчила 143 хил. лв. за обучения в чужбина.
През 2018 г. по инициативата "Нестле се нуждае от младите" 62 млади хора са получили възможност за работа/стаж/практика в компанията. Служителите до 30 години съставляват 11% от общия брой на работещите в компанията в България.
Настоящата година е изключително важна за компанията, защото маркира 25 години Нестле в България, както 80-та годишнина от създаването на българската фабрика.
Нестле в глобален мащаб през 2018 година
Швейцарската компания отчита 91.4 млрд. швейцарски франка продажби за 2018; 308 000 служители в над 190 държави; 413 фабрики в 85 държави; над 2 000 марки; 1 милиард Нестле продукти се продават всеки ден.
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 11:28 Земетресение удари Родопите
- 11:22 Община Варна разработва проектни идеи за кандидатстване по Програма „Развитие на регионите“
- 11:21 Стефан Вълдобрев и "Обичайните заподозрени" на 29 юни във Варна
- 11:11 Книгата "Две личности-един идеал" представят във Варна
- 11:10 Над 2000 души във Варна са поискали да бъдат вписани като хазартно уязвими
- 11:08 Нови разписания на няколко линии на градския транспорт във Варна от 1 април
- 10:57 Стартира футболна лига за ветерани 40+ във Варна
- 10:48 За хаоса, който създадоха с конституционните промени, ПП-ДБ трябва да понесат отговорност