Санкциите на САЩ възпират знаковия руски самолет МС-21
ЕС и Свят 19.02.2019 09:10
Серийното производство на знаковия постсъветски пътнически самолет на Русия МС-21 ще бъде отложено с една година заради американските санкции, предадоха Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на руския конгломерат Ростех.
Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737.
Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.
Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.
МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година.
След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.
През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.
Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.
Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737.
Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.
Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.
МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година.
След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.
През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.
Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 15:46 Ученици засадиха 90 паркови дръвчета в Търговище
- 15:33 Къде у нас не е възможно да плащаме с карта
- 15:21 Андрей Гюров определи като „хипотетичен“ въпроса дали би станал служебен премиер
- 15:21 Талибаните възобновиха публичните убийства на жени с камъни в Афганистан
- 15:08 Двамата подуправители на БНБ: Не сме политици
- 14:58 Виктория в "Ергенът": Да не се окаже, че някоя е бременна, а Йоана и Алек са брат и сестра
- 14:44 3 години затвор за мъж от Аксаково, изнасилил 4 пъти непълнолетна
- 14:32 Повече полети от и до Варна след 1 април, докъде ще пътуваме?