Никола Василев: Финансовото състояние на БДЖ е стабилно
България 15.01.2019 11:26
Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на първата си пресконференция новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Никола Василев, който от три седмици е на този пост заедно с новия Съвет на директорите, предаде репортер на БГНЕС.
Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева.
За 2018 година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни в отговори на БГНЕС Григори Григоров, член на Съвета на директорите.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на месеца.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси. За справка през миналата година не са достигнали 271 локомотива. 717 влака са тръгнали и не са стигнали до крайната си точка.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители.
Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете.
Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева.
За 2018 година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни в отговори на БГНЕС Григори Григоров, член на Съвета на директорите.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на месеца.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси. За справка през миналата година не са достигнали 271 локомотива. 717 влака са тръгнали и не са стигнали до крайната си точка.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители.
Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 09:33 Лудогорец докосва петия си финал за Купата
- 09:24 Гласуват второ четене законопроект за достъпна среда за хората с увреждания до плажовете
- 09:23 Лукашенко: Западът се опитва да въвлече Беларус във война
- 09:19 Йончева: Аз определям дали мога да правя компромиси
- 09:14 Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
- 09:09 10-километрово задръстване на "Дунав мост"2
- 09:06 Ивет Лалова-Колио стана майка за първи път
- 08:55 До 15 май ще бъде изплатена т.нар „украинска помощ“ на земеделците, увери Главчев