Компания незаконно използвала 50 млн. профила във „Фейсбук” в полза на предизборната кампания на Тръ
ЕС и Свят 17.03.2018 17:58
Компания за анализиране на данни, работила с предизборния екип на президента на САЩ Доналд Тръмп, се сдобила с милиони профили на американски гласоподаватели във "Фейсбук" и ги използвала за създаването на софтуерна програма за предвиждане и оказване на влияние при избора на кандидат на изборите в САЩ.
Това пише британското издание "Гардиън", което отбелязва, че това е най-голямата намеса в данните на "Фейсбук".
Издайник е разкрил пред Observer как компанията Cambridge Analytica - контролира се от милиардера Робърт Мърсър и по това време е била ръководена от Стив Банън, който е бивш ключов съветник на президента на САЩ Доналд Тръмп, е използвала лична информация без позволение в началото на 2014 г. за създаване на система, която може да направи профил на американските избиратели. Целта е била избирателите да бъдат атакувани индивидуално с политически лозунги.
Документи, видени от Observer и потвърдени от "Фейсбук" със съобщение, показват, че до края на 2015 г. компанията е събрала информация в безпрецедентен мащаб. Но въпросните повече от 50 милиона профила не са били уведомени и са били предприети ограничени стъпки за защита на личната им информация.
Данните са събирани чрез приложението thisisyourdigitallife.
Властите в САЩ и Великобритания разследват разкритията.
Вчера вестник "Уолстрийт джърнъл" писа, че специалният прокурор Робърт Мълър е поискал Cambridge Analytica да предаде вътрешни документи като част от разследване за възможно сътрудничество между кампанията на Тръмп и Русия преди изборите през 2016 г.
През юни 2016 г. кампанията на Тръмп наела компанията. /news.bg
Това пише британското издание "Гардиън", което отбелязва, че това е най-голямата намеса в данните на "Фейсбук".
Издайник е разкрил пред Observer как компанията Cambridge Analytica - контролира се от милиардера Робърт Мърсър и по това време е била ръководена от Стив Банън, който е бивш ключов съветник на президента на САЩ Доналд Тръмп, е използвала лична информация без позволение в началото на 2014 г. за създаване на система, която може да направи профил на американските избиратели. Целта е била избирателите да бъдат атакувани индивидуално с политически лозунги.
Документи, видени от Observer и потвърдени от "Фейсбук" със съобщение, показват, че до края на 2015 г. компанията е събрала информация в безпрецедентен мащаб. Но въпросните повече от 50 милиона профила не са били уведомени и са били предприети ограничени стъпки за защита на личната им информация.
Данните са събирани чрез приложението thisisyourdigitallife.
Властите в САЩ и Великобритания разследват разкритията.
Вчера вестник "Уолстрийт джърнъл" писа, че специалният прокурор Робърт Мълър е поискал Cambridge Analytica да предаде вътрешни документи като част от разследване за възможно сътрудничество между кампанията на Тръмп и Русия преди изборите през 2016 г.
През юни 2016 г. кампанията на Тръмп наела компанията. /news.bg
CHF | 1 | 2.01778 |
GBP | 1 | 2.2902 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.65181 |
USD | 1 | 1.83853 |
Последни новини
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали
- 18:36 Британската писателка Софи Кинсела разкри, че страда от рак на мозъка