Мост от острова и ферибот са реални алтернативи на Аспаруховия
Варна<+> 15.12.2017 15:16
Островната зона се оформя като бизнесцентър и втори мост, който да свързва територията със северния бряг на езерото рано или късно ще бъде наложителен. Няма как територията да се развива, ако се разчита само на стария железен мост, който е строен преди 90 г. Това заяви главният архитект на община Варна Виктор Бузев. По думите му реализацията на съоръжение от подобен мащаб би била възможна едва когато там се появи мащабен инвеститор. Според него нереалистична е представата за втори мост, подобен на Аспарухов над плавателния канал, тъй като за достигане на нужната височина подходите към него трябва да са отдалечени на километри.
Още по-далеч от реалността са идеите за тунел под плавателния канал. Подобно съоръжение ще е неоправдано скъпо, а изходът от него би бил някъде в края на кв. Аспарухово в района на някогашната фабрика „Първи май”, което прави връзката крайно неудобна за жителите на квартала.
Според вариантите в Общия устройствен план на Варна вторият мост от острова би стъпил на северния бряг в района на обръщача на автобусите на ул. „Девня”. Друга алтернативна връзка на южните квартали с останалата част на града би била малък ферибот, подобен на белославския. Той може да се позиционира на брега в района на кометата, тъй като оттам има асфалтов път до квартала.
Ферибот плюс мост над малкия канал са сред обмисляните варианти за облекчаване на трафика в центъра на Варна, както и за алтернативи при предстоящи в годините по-мащабни ремонти на Аспаруховия мост.
Гинка Христова
Още по-далеч от реалността са идеите за тунел под плавателния канал. Подобно съоръжение ще е неоправдано скъпо, а изходът от него би бил някъде в края на кв. Аспарухово в района на някогашната фабрика „Първи май”, което прави връзката крайно неудобна за жителите на квартала.
Според вариантите в Общия устройствен план на Варна вторият мост от острова би стъпил на северния бряг в района на обръщача на автобусите на ул. „Девня”. Друга алтернативна връзка на южните квартали с останалата част на града би била малък ферибот, подобен на белославския. Той може да се позиционира на брега в района на кометата, тъй като оттам има асфалтов път до квартала.
Ферибот плюс мост над малкия канал са сред обмисляните варианти за облекчаване на трафика в центъра на Варна, както и за алтернативи при предстоящи в годините по-мащабни ремонти на Аспаруховия мост.
Гинка Христова
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 10:12 Запазване и увеличаване на човешкия капитал e приоритет на Община Варна
- 10:06 На кой депутат му хрумна да сложи омбудсман и зам.-омбудсман в този списък???
- 10:02 С каравани и палатки: Къмпингуващи са се самонастанили в защитената зона "Камчия"
- 10:00 Община Варна разреши казуса с физкултурния салон на VII СУ „Найден Геров“
- 09:54 Арт галерия Папийон представя Станимир Видев с изложба живопис от 1-ви април
- 09:49 Кметът на Варна нареди конкретни мерки за справяне с посегателствата върху уличното осветление
- 09:46 Светлана Дончева: Мета уменията са ключ към личностно и професионално развитие
- 09:43 Съдбоносна среща на "Герена"