Кремъл: Москва няма нищо общо с политическите реклами във "Фейсбук"
ЕС и Свят 22.09.2017 15:42
Москва няма нищо общо с политическите реклами във "Фейсбук", които се смята, че са били с цел да се повлияе на американските президентски избори през 2016 г.
Това заяви категорично говорителят на Кремъл Дмитрий Песков, цитиран от местни медии.
"Ние не знаем кой е сложил рекламите във "Фейсбук" или как, и никога не сме го правили. Руската страна никога не е участвала в това", поясни той пред журналисти.
Американски конгресмени призоваха Федералната избирателна комисия да поиска прозрачност при рекламирането в социалните мрежи, след като руски организации са платили за публикуването на политически реклами по време и след изборите в САЩ през миналата година.
От "Фейсбук" съобщиха по-рано този месец, че са открили 3000 реклами на стойност 100 000 долара за периода юни 2015 г. - май 2017 г., свързани с фалшиви профили. Според компанията тези профили са свързвани с Русия.
Повечето от рекламите не се отнасят конкретно до американските избори, а са с фокус да засилят социалното и политическо разделение.
Вчера социалната мрежа съобщи, че ще предаде информацията с рекламите на Конгреса на САЩ.
Във видео шефът на компанията Марк Зукърбърг обяви, че ще предоставят спорните реклами на правителствени лица, за да помогнат в продължаващото разследване.
Американският лидер Доналд Тръмп коментира въпроса в "Туитър".
"Измислицата за Русия продължава, сега добавиха и реклами във "Фейсбук". Какво за напълно предубеденото и нечестно медийно отразяване в полза на измамницата Хилари?", написа той.
"Най-голямото влияние върху нашите избори оказаха фалшивите новинарски медии, "крещящи" за измамницата Хилари Клинтън...тя беше лош кандидат", добави той. /news.bg
Това заяви категорично говорителят на Кремъл Дмитрий Песков, цитиран от местни медии.
"Ние не знаем кой е сложил рекламите във "Фейсбук" или как, и никога не сме го правили. Руската страна никога не е участвала в това", поясни той пред журналисти.
Американски конгресмени призоваха Федералната избирателна комисия да поиска прозрачност при рекламирането в социалните мрежи, след като руски организации са платили за публикуването на политически реклами по време и след изборите в САЩ през миналата година.
От "Фейсбук" съобщиха по-рано този месец, че са открили 3000 реклами на стойност 100 000 долара за периода юни 2015 г. - май 2017 г., свързани с фалшиви профили. Според компанията тези профили са свързвани с Русия.
Повечето от рекламите не се отнасят конкретно до американските избори, а са с фокус да засилят социалното и политическо разделение.
Вчера социалната мрежа съобщи, че ще предаде информацията с рекламите на Конгреса на САЩ.
Във видео шефът на компанията Марк Зукърбърг обяви, че ще предоставят спорните реклами на правителствени лица, за да помогнат в продължаващото разследване.
Американският лидер Доналд Тръмп коментира въпроса в "Туитър".
"Измислицата за Русия продължава, сега добавиха и реклами във "Фейсбук". Какво за напълно предубеденото и нечестно медийно отразяване в полза на измамницата Хилари?", написа той.
"Най-голямото влияние върху нашите избори оказаха фалшивите новинарски медии, "крещящи" за измамницата Хилари Клинтън...тя беше лош кандидат", добави той. /news.bg
CHF | 1 | 2.06922 |
GBP | 1 | 2.34433 |
RON | 10 | 3.93061 |
TRY | 100 | 5.13312 |
USD | 1 | 1.75332 |
Последни новини
- 00:26 Хороскоп за петък, 27 септември 2024 г.
- 00:10 50-ият парлаеламент приключи скандално: „Възраждане“ и ИТН окупираха трибуната
- 00:04 Пловдивчанин се блъсна в стълб и загина на място, и в София стана подобна катастрофа
- 23:56 Павлин Николов прекрати финансирането на Спартак "Варна"
- 19:34 Франсис Фукуяма: На този етап Украйна не може да се върне в границите от 1991 г
- 19:24 Германия иска европейски мерки срещу "Тему" и "Шейн"
- 19:15 Четирдесет и шест души се удавиха по време на хиндуистки фестивал в Индия
- 19:06 Обвиниха Mozilla, че следи потребителите на Firefox