30 км/час максимална скорост по булевардите с велоалеи
България 16.08.2017 19:55
Скоростта на булевардите, на които има велоалеи, да бъде ограничена на 30 км/час. Такива препоръки са изпратили от Генералния секретариат на Съвета на ЕС до всички вътрешни министри на страните от съюза, включително и до ръководството на родното МВР. Това е станало след заседание на работна група „Сухопътен транспорт“, която е обсъждала подобряването на пътната безопасност, научи „Монитор“.
Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час. Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. „Тодор Александров“ и бул. „Сливница“. Ново трасе пък се планира по бул. „Цар Борис III”, както и връзка на „Люлин“ с центъра през едноименния тунел.
До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.
Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата. „Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура“, обясни зам.-кметът.
Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е
по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.
По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят. /monitor.bg
Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час. Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. „Тодор Александров“ и бул. „Сливница“. Ново трасе пък се планира по бул. „Цар Борис III”, както и връзка на „Люлин“ с центъра през едноименния тунел.
До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.
Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата. „Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура“, обясни зам.-кметът.
Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е
по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.
По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят. /monitor.bg
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 11:33 Дилема в "Мерцедес": Операция "Верстапен" или да заложи на 17-годишно "златно момче"
- 11:27 Пеевски: Ако това за пуделите и пачките се докаже от органите, няма да имаме диалог с ПП-ДБ
- 11:24 Байдън: САЩ ще започнат да изпращат нови оръжия на Украйна още тази седмица
- 11:21 "Възраждане" поиска оставката на Росен Желязков, търси БСП и ИТН за подкрепа
- 11:16 Тръмп се срещна с бившия японски премиер Таро Асо
- 11:07 Лондон: Руските сили настъпват бавно, но методично в Украйна
- 10:57 Арсенал се развихри и вкара само пет на отчайващ Челси
- 10:54 Служебният министър на здравеопазването: 400 са случаите на коклюш у нас, ето кога се очаква пикът