Как най-често подвеждат търговците при обявяване на промоции?
България 15.03.2017 11:02
Липса на промоционални стоки, посочване на различни цени на опаковката на продукта и на щанда или маркиране на по-висока цена на касата от обозначената върху опаковката или на щендера. Това са сред най-честите нарушения, констатирани от Комисията за защита на потребителите.
Експеримент на КЗП и NOVA по повод Международния ден на потребителя показа най-честите нарушения на търговците при обявяването на цените и провеждане на кампании за промоции и намаления. Със скрита камера експерти на Комисията и екип на телевизията влязоха в ролята на „тайни клиенти”.
„Този ден има смисъл, защото ние виждаме кои са основните капани, които ни дебнат в търговските обекти. Ние ще се постараем да стане ясно на хората как би трябвало да реагират и какво да направят, за да защитят правата си. Виждат се съвсем ясно едни от основните нарушения, които ние констатираме и в минали периоди сме се произнасяли със забрана за осъществяването им от различни търговци”, коментира Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
„Такива инициативи ще помогнат на потребителите да се ориентират по-добре и ще респектират търговците, защото те виждат, че ние присъстваме на пазара заедно с потребители”, добави Маргаритов.
„Днес вратите на Комисията за защита на потребителите са отворени за граждани – те могат да дойдат със свои конкретни проблеми, като нашите инспектори биха могли да ги придружат в съответните търговски обекти и да извършат съвместна проверка по подобен начин на скритата камера, която направихме заедно с вашия екип”, каза още председателят на КЗП.
Експеримент на КЗП и NOVA по повод Международния ден на потребителя показа най-честите нарушения на търговците при обявяването на цените и провеждане на кампании за промоции и намаления. Със скрита камера експерти на Комисията и екип на телевизията влязоха в ролята на „тайни клиенти”.
„Този ден има смисъл, защото ние виждаме кои са основните капани, които ни дебнат в търговските обекти. Ние ще се постараем да стане ясно на хората как би трябвало да реагират и какво да направят, за да защитят правата си. Виждат се съвсем ясно едни от основните нарушения, които ние констатираме и в минали периоди сме се произнасяли със забрана за осъществяването им от различни търговци”, коментира Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
„Такива инициативи ще помогнат на потребителите да се ориентират по-добре и ще респектират търговците, защото те виждат, че ние присъстваме на пазара заедно с потребители”, добави Маргаритов.
„Днес вратите на Комисията за защита на потребителите са отворени за граждани – те могат да дойдат със свои конкретни проблеми, като нашите инспектори биха могли да ги придружат в съответните търговски обекти и да извършат съвместна проверка по подобен начин на скритата камера, която направихме заедно с вашия екип”, каза още председателят на КЗП.
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 22:31 Силно земетресение с магнитуд 5.6 разлюля Централна Турция
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали