БДЖ закъснява в цяла България
България 27.09.2016 09:47
По всички линии на българската железница пътническите влакове се движат със закъснения, сигнализираха читатели на „Труд“. Проверка на наш екип установи, че проблемът е най-малко от десетина дни, а треновете вървят със забавяне от 15-20 до 70 минути.
Основна причина е липсата на локомотиви. Годните машини, с които в момента разполага БДЖ, са по-малко от броя на всекидневните курсове, извършвани в страната, обясниха пред „Труд“ служители на железницата. Влаковете, заминаващи от начални гари – София, Пловдив, Варна и др., са принудени да чакат да пристигне композиция, от която да се разкачи работеща машина, да бъде закачена на съответния влак и той да може да отпътува с клиентите на БДЖ.
Екипи от поддръжката на инфраструктурата на превозвача заявиха, че този процес отнема време, машинистите тръгват със закъснение, а ефектът е верижен и по останалите направления, тъй като на междинни гари влакове за по-малки населени места трябва да изчакват машините от основните направления, за да се прехвърлят пътниците.
Извън локомотивите, които са в движение, в депата на БДЖ отлежават такива, които са за основен ремонт. Поправката им е скъпа, а частите често са втора употреба, но превозвачът ги взема на баснословни цени заради предварително уредени тръжни процедури, разказаха служители на железницата, пожелали анонимност.
Заради недобре обезпечена железопътна инфраструктура е издадена заповед влаковете да се движат с големи ограничения в редица участъци, а в други вдигат максимум до 100 км/ч. По този начин наваксването на закъснения, каквато практика имаше доскоро, става невъзможно.
Основна причина е липсата на локомотиви. Годните машини, с които в момента разполага БДЖ, са по-малко от броя на всекидневните курсове, извършвани в страната, обясниха пред „Труд“ служители на железницата. Влаковете, заминаващи от начални гари – София, Пловдив, Варна и др., са принудени да чакат да пристигне композиция, от която да се разкачи работеща машина, да бъде закачена на съответния влак и той да може да отпътува с клиентите на БДЖ.
Екипи от поддръжката на инфраструктурата на превозвача заявиха, че този процес отнема време, машинистите тръгват със закъснение, а ефектът е верижен и по останалите направления, тъй като на междинни гари влакове за по-малки населени места трябва да изчакват машините от основните направления, за да се прехвърлят пътниците.
Извън локомотивите, които са в движение, в депата на БДЖ отлежават такива, които са за основен ремонт. Поправката им е скъпа, а частите често са втора употреба, но превозвачът ги взема на баснословни цени заради предварително уредени тръжни процедури, разказаха служители на железницата, пожелали анонимност.
Заради недобре обезпечена железопътна инфраструктура е издадена заповед влаковете да се движат с големи ограничения в редица участъци, а в други вдигат максимум до 100 км/ч. По този начин наваксването на закъснения, каквато практика имаше доскоро, става невъзможно.
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 18:17 Пирин взе точки и от Черно море
- 18:13 Статистиката: Поевтиняването на храните на едро продължава трета поредна седмица
- 18:02 Принц Уилям готви и товари храна - завръщането му към работните задачи
- 17:48 Трагедия, но и поука: Преди 53 г. СССР извежда в орбита първата космическа станция в света
- 17:35 Милошев: Моята първа задача в министерството е посрещането на летния туристически сезон
- 17:23 Виктория Бекъм на 50: Въпреки всичко, тя успя
- 17:12 Западът изпитва остра нужда от средства за ПВО
- 17:03 Мощен циклон връхлетя Гърция, проливни дъждове наводниха къщи и магазини