С какво лети Путин?

Любопитно 25.06.2016 16:00

На какво се возят първите мъже на Русия е въпрос, вълнуващ обществото не по-малко от съдбоносни решения, които вземат за държавата. Разбираемо най-голям интерес предизвикват транспортните средства на признатия от „Тайм“ за най-влиятелен в света човек – президента Владимир Путин.

Пред дни говорителят на Кремъл Дмитрий Песков обяви, че графикът на държавния глава е свръх натоварен, но придвижването му из Москва не предизвиква задръствания. Пътуването на първото лице на страната не създава проблеми на автомобилистите, тъй като Путин все по-често се движи с хеликоптер, информира Лента.ру.

През октомври 2012 г. навръх рождения си ден руският президент обяви, че максимално ще се отдели от Москва, за да не създава задръствания из без това натоварения трафик. Удържа на думата си, пренасяйки работното си място от Кремъл в резиденцията Ново-Огарьово край мегаполиса. Премиерът Дмитрий Медведев пък смени автомобилния си кортеж с хеликоптер. За целта пред сградата на правителството беше построена вертолетна площадка. Но тази практика така и не донесе очакваните резултати, припомня Лента.ру. След половин година Песков призна неефективността на тази идея. Тапите по улиците така и не намаляха, уточнява Монитор.

Независимо от това обаче властите решиха да снабдят с хеликоптерна площадка и Кремъл. Путин предпочита родна техника, затова се движи предимно с руски вертолет Ми-8. За разлика от него Медведев залага на чуждите производители, отдавайки предпочитанията си на италианската летателна машина Agusta Westland. От правителството обясняват този избор с факта, че европейската компания планира да произвежда и обслужва хеликоптерите си в Русия. Холдингът „Вертолетите на Русия“ пък реши да разработи нова модификация на Ми със салон за ВИП персони. Интериорът включва кожени кресла и диван, декоративно осветление, огромен телевизор и всевъзможни битови прибори – от кафеварка до хладилник и максимална шумоизолация.

По въздух на далечни разстояния президентът се вози на Ил-96-300ПУ, който представлява модификация на пътническия Ил-96. Интериорът на салона е дело на подразделението на Diamond Aircraft в Челтнем (Англия), специализиращо се в областта на бордовото оборудване. По време на полета президентът може да се свърже с всяко едно руско ведомство и да води международни разговори. В случай на необходимост на борда на Ил-96 могат да се провеждат международни преговори. Отрядът „Русия“ разполага и с летящ пункт за управление – това е самолет, снабден със специални системи за връзка, позволяващи на президента в шифрован режим да води преговори и да управлява ядрените сили на страната.

Освен това в авиационния парк на специалния отряд има още Ту-214, към когото в скоро време ще се присъединят и два самолета Sukhoi Superjet 100. „Русия“ обслужва не само президента, но още премиера, външния министър, председателя на Думата и патриарха на Русия. Самолетите на отряда превозват също така журналисти от кремълския и премиерския пул, членове на делегации, на протокола и на ведомствени пресцентрове.

В регистъра на Федералната служба за охрана -ФСО фигурират 11 такива автомобила. Като цяло в базата на ФСО има 48 Mercedes-Benz S600, като стойността им се движи в диапазона от 82 000 до 877 000 евро. Лента.ру пише, че президентът се вози не само на лимузини, но и на микробуси, които влизат в действие по време на пътуванията из страната. Специално за целта е разработен микробус със защита на корпуса, предназначен за 8-10 пътника, където комфортно могат да пътуват държавният глава и съпровождащите го лица.

Всички тези возила са зачислени към структурното подразделение на ФСО „Гараж с особено предназначение“. Неговата история датира от 1921 г., когато Съветът на народните комисари се разпорежда да бъдат осигурени няколко коли за обслужване на семейството на Ленин. Но за истинска година на създаване на Гаража може да се смята 1906 г., когато към двора на Николай Втори е създаден Императорският моторизиран гараж.

От ФСО разказаха и как подготвят шофьорите на първия човек на страната. Кандидатите минават през сериозен психофизически подбор и тренинг по шофиране в екстремални условия. Преди да седне зад волана на лимузината на президента, водачът първо дълго време трябва да поработи в оперативното подразделение на службата за охрана, а след това като шофьор на кола от кортежа. Чак след това може да претендира за длъжността. Като цяло този процес заема от 7 до 10 години. Държавният глава има 10 шофьора. Веднъж седмично те задължително тренират, като в комплекса от упражнения влизат каране на тренажор, имитиращ лед, водна преграда и взрив. Работният ден на водачът започва с медицински преглед, инструктаж и разбор на катастрофите в Москва от изминалото денонощие.
CHF CHF 1 2.02049
GBP GBP 1 2.28431
RON RON 10 3.93021
TRY TRY 100 5.63146
USD USD 1 1.83594