191 охранителни камери пазят Централна гара в София

Избрано 24.04.2016 19:25

Инж. Ивайло Дженев, ръководител на Звено за подготовка управление и изпълнение на проекти, гарови комплекси и терминали в НКЖИ, в интервю за News.bg

Г-н Дженев, рехабилитацията на столичната Централна гара беше извършена без спиране на влаковото движение и пътниците. Как беше организирано нормалното й функциониране през времето на ремонта?
Спирането на Централна гара - София, ако се беше случило, щеше да затрудни много гражданите и самата железница като цяло. Действително беше доста трудно в този момент. Успяхме да разделим обекта на етапи, така че да не спираме движението на гарата. Освен това, НКЖИ създаде постоянно действаща комисия, с която съгласувахме всяка технология на строителя, за да може така да прегрупираме и композираме влаковете, че да не се създават неприятности и затруднения на пътниците. Още веднъж се извинявам на гражданите за причиненото неудобство през тези две години и няколко месеца. Надявам се, че те ще могат да използват услугите на гарата пълноценно.

Как ще се подобри обслужването на пътниците във вече рехабилитираната Централна гара София?
Най-вече в архитектурно отношение. Така сме съобразили местата на търговските обекти, на касите, на обектите за обслужване на гражданите, че да скъсяваме времето за техния транспорт до влаковете и пероните. Гарата представлява един транспортен хъб, който връзва метрото, а чрез метрото и летището на София. Смятам, че всички тези мероприятия, които предвидихме и направихме, много ще облекчат гражданите. Всички обекти са с много висока категория и обслужването е станало по-комфортно. Гражданите ще бъдат доволни от това, което получават.

Впечатление прави облагородяването на околното пространство на Централна гара София. Какви мерки ще бъдат взети за опазването му?
Около гарата се реализира един паркинг с около 100 паркоместа. Появиха се и нови зелени площи, има много нови зелени насаждения, храсти, дървета, кашпи. Тяхната поддръжка е сложна операция, но това ще бъде поето изцяло от НКЖИ. Що се отнася до охраната - и от вандализъм, и от други посегателства, на гарата са монтирани 191 охранителни камери. В случай на забелязани нередности, те ще сигнализират в центъра на охраната и по този начин се надяваме донякъде да предотвратим проявите на вандализъм. Апелирам към гражданите - гарата е нова и наша и е хубаво да я пазим.

Този обект е част от по-голям проект, който включва рехабилитацията на още две гари - в Бургас и Пазарджик, пуснати вече в експлоатация. Защо е важна тази рехабилитацията на гаровите комплекси в страната?
Строителните работи по гарите в София, Бургас и Пазарджик приключиха. В конструктивно отношение трябва да бъдат спазени всички европейски норми за устойчивост и обслужване на сградите. Основно на гара София и на гарите Бургас и Пазарджик бяха извършени много сериозни конструктивни мероприятия, за да може да приведем старите конструкции съгласно действащите еврокодове. Гарите обикновено са ситуирани в центровете или в по-представителните части на населените места. Около тях винаги има спирки на градския транспорт, автогари, а в София даже и спирка на метрото. В тази връзка се подобрява изключително много интермодалността на пътниците и товарите. Именно затова, с външното развитие на железопътния транспорт, е необходимо гарите в България да бъдат развивани. /news.bg
CHF CHF 1 2.02049
GBP GBP 1 2.28431
RON RON 10 3.93021
TRY TRY 100 5.63146
USD USD 1 1.83594