Космонавтът Александров: Полша няма документация и лиценз да ремонтира миговете ни
България 24.11.2015 14:11
Полша няма нито документация, нито лиценз да ремонтира българските самолети МиГ-29. Българската авиация отдавна на на колене и този договор с Полша е последната стъпка за съсипването ?. Това заяви вторият български космонавт Александър Александров, който е представител на корпорацията МиГ-29 за България.
Той беше категоричен, че Полша не разполага с никакви правомощия да прави тези ремонти и дори на два пъти е правила опити да влезе в разговори с руската страна, за да получи резервни части, но те са ? били отказани.
Александров припомни случая с ремонтираните от Полша самолети на Израел, след което един от тях е катастрофирал и двамата му пилоти са загинали. Оказало се, че подменените от полската страна части са били стари, тъй като в договора с Алжир нямало клауза да бъдат нови. Космонавтът се бои, че същото може да се случи и сега с българските самолети, тъй като Полша няма право да произвежда въпросните части и може да използва стари.
Александров се бои, че при ремонта на 30 наши самолета не е искана ратификация от Народното събрание, а сега за ремонта на 6 се иска. Според него това се прави, за да може в случай на инцидент военният министър Николай Ненчев да свали отговорността от себе си и да е прехвърли на българския парламент.
Представителят на МиГ за България потвърди изнесената първо от БЛИЦ информация за ремонта на български хеликоптери по същата схема, само че от Израел. След отказа на Русия да позволи това на Израел и разтурянето на договора, България се е лишила 15 милиона лева, които е заплатила и тъй и не са ? били върнати.
Ако днес парламентът ратифицира подписания вече договор от военния министър Николай Ненчев, руската страна ще обжалва, заяви още Александров.
Ива НИКОЛОВА, БЛИЦ
Той беше категоричен, че Полша не разполага с никакви правомощия да прави тези ремонти и дори на два пъти е правила опити да влезе в разговори с руската страна, за да получи резервни части, но те са ? били отказани.
Александров припомни случая с ремонтираните от Полша самолети на Израел, след което един от тях е катастрофирал и двамата му пилоти са загинали. Оказало се, че подменените от полската страна части са били стари, тъй като в договора с Алжир нямало клауза да бъдат нови. Космонавтът се бои, че същото може да се случи и сега с българските самолети, тъй като Полша няма право да произвежда въпросните части и може да използва стари.
Александров се бои, че при ремонта на 30 наши самолета не е искана ратификация от Народното събрание, а сега за ремонта на 6 се иска. Според него това се прави, за да може в случай на инцидент военният министър Николай Ненчев да свали отговорността от себе си и да е прехвърли на българския парламент.
Представителят на МиГ за България потвърди изнесената първо от БЛИЦ информация за ремонта на български хеликоптери по същата схема, само че от Израел. След отказа на Русия да позволи това на Израел и разтурянето на договора, България се е лишила 15 милиона лева, които е заплатила и тъй и не са ? били върнати.
Ако днес парламентът ратифицира подписания вече договор от военния министър Николай Ненчев, руската страна ще обжалва, заяви още Александров.
Ива НИКОЛОВА, БЛИЦ
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 16:49 БДЖ и Deutsche Bahn сключиха договор за доставка на 76 модернизирани вагона (СНИМКИ)
- 16:39 Алкохол, диабет и смог - основни рискови фактори за деменция
- 16:31 Бързешком парламентът допълни Конституцията през закон заради служебния премиер
- 16:27 Кремъл: Русия няма да приеме наложени ѝ правила за преговори с Украйна
- 16:19 Сигнал за бомба евакуира столичен мол (ВИДЕО)
- 16:13 Отиде си голям български поет
- 16:08 Подуправителите на БНБ подкрепиха тезата на Димитър Радев на срещите си при президента
- 15:59 В България има по-малко катастрофи за 2023 г., но по-тежки