Лекар: Измамиха ме с курс по английски

България 03.08.2015 22:54

“24 часа” открива рубрика “Бюро жалби”. Нека читателите ни съобщават за проблемите си, за нередности и безобразия, с които се сблъскват в ежедневието си. Ние ще направим проверка и ще съобщим резултатите.
Получихме сигнал от Любомир Атанасов, лекар ортопед, че е бил измамен с езиков курс от сугестопедичен център. Вижте неговия сигнал и проверката на редакцията на случая.

Безплатен таблет, нов метод за усвояване на чужд език само за 25 дни, учебни зали в идеалния център на София.

Тези предимства привличат вниманието на Любомир Атанасов и съпругата му, когато виждат рекламата на сугестопедичен център “Ренесанс” във фейсбук. Прочитат добри отзиви за метода в интернет и решават да се запишат.

След 4 дни езиково обучение Любомир Атанасов е категоричен, че е станал жертва на измама, и се отказва от курса. Не му връщат и част от парите, за които води преговори.

От “Ренесанс” отричат обвиненията и твърдят, че е нормално от 1000 души 2-ма да са недоволни. Пари не се връщали, за да не се създава практика на курсисти да се отказват, когато искат, и така да провалят групите. Пишело го и в договора, който подписва всеки от тях. Оказва се, че собственикът на фирмата, управителят и курсистът

имат различни

версии за това

дали има

подписан договор

На 17 юли Любомир Атанасов, който е лекар ортопед, отива в офиса на “Ренесанс” на “Витошка” 27. Първо му прави впечатление, че няма табела, която да указва, че там има обучителен център.

“Със съпругата ми отидохме до “Ренесанс” за определяне на ниво на владеене на езика. Дадоха ни 3-4 реда текст за превод, определиха ни като напреднали и казаха, че сме подходящи за групата, която сформират. Усъмнихме се, защото знаем как протича определянето на ниво на владеене на език, а това бе извършено по доста лаически начин, но все пак платихме курса и започнахме. Още на първия урок стана ясно, че няма да сме 5-6 души в група, както заявиха в началото, а 10-11. Оказа се също, че в групата за “напреднали” повечето курсисти трудно четат елементарен текст. Курсът на моменти граничеше с пародия! Един от курсистите отговаряше на всички въпроси само с Yes или No според случая, друг само слушаше и отказваше да говори. Той беше завършил ниво в “Ренесанс” за начинаещи и сега бе “напреднал”! Явно целта е да събират повече хора, а оттам и по-голям приход за школата. Формират групи от коренно различни нива на учещи, в случая - нива А1, А2 и В1. Това обезсмисля обучението. Ефектът от него е, като да обединиш деца от 1-и, 2-и и 3-и клас, да им преподаваш и да смяташ, че ще има полза от това”, разказва д-р Атанасов. Така той и съпругата му плащат общо 1000 лв., с отстъпката от 30%.

“24 часа” позвъни на телефоните в центъра, които са обявени в интернет, но никой не отговаряше на тях. Затова издирихме един от собствениците на дружеството “Ренесанс 13” ООД, което е организатор на курсовете. Фирмата е регистрирана през юни т.г. Открихме Донка Петкова на телефона. Тя има опит в организирането на езикови курсове. Другият собственик Виктор Голушев нямал нищо общо с фирмата и бил управител само по документи. След това от скрит номер ни потърси мъж, който се представи за Светослав Петков - управител на езиковия център.

“Работим от 1,5 г. и е нормално от хиляда души, минали през обучение, да има двама недоволни. Г-н Атанасов първо е завършил един курс при нас, след това е направил тест при същата преподавателка и тя е преценила да го сложи в групата за напреднали. Не е редно да се обвинява преподавател в некомпетентност”, категоричен е Светослав Петков. “Това е лъжа, не само че не съм завършил предишно ниво там, а вече и не искам да чуя за тази школа”, отрича д-р Атанасов.

След третия урок той и съпругата му решават да се откажат, защото от обучението няма смисъл. Споделят на учителката си Валя и тя се съгласява. Съветва ги да говорят с управителя.

“Тогава започна ходенето по мъките. След много издирване се свързахме с управителя. Той се съгласи да приспаднат сумата за една седмица курс - 200 лв., и да ни върнат парите за останалия срок - 800 лв. Всеки ден му звъняхме, но той не вдигаше. Когато по изключение отговаряше на телефона си, ни определяше срещи за връщане на парите, на които не идваше. Служителката на “Ренесанс” ни обясни, че

с управителя

никой не можел

да се свърже

Каза, че ще направи всичко възможно да ни съдейства, но и тя няма връзка с него. Върхът на всичко беше на 28 юли, когато се обади “приятел” на управителя. Той ни обясни, че прибързано ни е обещал да ни върне парите и всъщност нямало как да го направи!”, разказва Любомир Атанасов.

“Когато започва курсът, се подписва договор. Този човек със сигурност го е направил. Там пише, че ако се откаже, не му се връща капарото. Ние организираме групи, учители, а някои курсисти решават да отидат на почивка. Аз разбирам, че той е недоволен от този факт” казва собственичката на фирмата Донка Петкова. Малко по-различна е версията на управителя Светослав Петков: “Внесъл е цялата сума в началото. Издадена му е касова бележка и фактура, но може и да не е подписал договора, защото тогава имахме много работа и бе голяма суматоха. Сигурно е пропуск на секретарката. Но в договора пише, че ако прекъсне курса не по наша вина, не му се връщат парите”.

Любомир Атанасов е категоричен, че не е подписвал договор, но пази касовата бележка и фактурата.

Другият спорен

момент в курса

е безплатният

таблет,

както гласи рекламата. Атанасов твърди, че не са му давали такова устройство, въпреки че не това е била мотивацията му да се запише на курс. При плащане на сумата било обещано, че още на първия урок ще бъде даден таблет с каченият материал по английски. Когато започнало обучението, учителката казала, че таблет ще бъде даден в края на курса. Собственичката на фирмата Донка Петкова е категорична, че би трябвало да е получил, защото повечето от хората първо питали за таблета и заради това се записвали. Някои от тях дори очаквали скъп таблет, но били разочаровани, че е обикновен.

“Цялата им група

не е взела таблет.

Имат учебници Получават таблета до края на курса. Но винаги го даваме, защото такава е рекламата и не можем да си позволим да не го правим”, твърди Светослав Петков. Той е категоричен, че Атанасов и съпругата му не са изгубили парите си и могат да се запишат, когато се сформира нова група. Често на клиентите се налагало да прекъснат обучението по различни причини, но с ваучерите имали право да го продължат.

“Явно в случая става дума за езикова школа, която, вместо да заложи на предоставяне на качествен продукт и да печели от това, предпочита бързи пари, недоволни клиенти и управители, които се крият. Надявам се институциите за контрол на езиковите школи (ако има такива) и съюза за правата на потребителите да се самосезират за този случай, защото некоректните фирми разчитат както на инертността на гражданите, така и на контролните органи, за да могат да продължат да мамят потребителите и да се държат арогантно с тях”, казва д-р Атанасов.

Българин измислил сугестопедията

Сугестопедията е метод на обучение, който е създаден от проф. Георги Лозанов и се използва в много държави по света. Той е съчетание от психология и педагогика. Ученият първо въвежда сугестологията, която е наука за внушението, а след това и приложението му сугестопедия.

Според привържениците на този вид обучение той позволява от 3 до 5 пъти по-бързо и лесно усвояване на материала в сравнение с традиционните методи. Теоретично системата на сугестопедията разчита на усвояване на знания без стрес и умора, чрез умствена релаксация и с помощта на изкуството.

7-те принципа на проф. Лозанов в обучението са любов, свобода, убедеността на преподавателя, че се случва нещо необикновено, многократно увеличен учебен материал, принципът “Цяло - Част, Част - Цяло; Частта чрез Цялото”, златната пропорция при определяне на времетраенето на различните компоненти в обучението и приложение на класическото изкуство и естетиката.

От няколко години методът сугестопедия се предлага и в България от няколко школи.
CHF CHF 1 2.01549
GBP GBP 1 2.2841
RON RON 10 3.93068
TRY TRY 100 5.63583
USD USD 1 1.83147