Слънчевият самолет кацна на Хаваите
Любопитно 03.07.2015 20:28
Самолетът "Слънчев импулс 2" (Solar Impulse 2) приключи следващия етап на околосветското си пътешествие.
Пилотът Андре Бошберг и съавторът на проекта Бертран Пикар кацнаха до Хонолулу, Хавай в САЩ. Полетът над Тихия океан продължи 4 дни, 21 часа и 52 минути или общо 117 часа.
В 8 часа токийско време (2 часа българско време) в сряда, самолетът бе прелетял 3700 км от Нагоя, Япония, откъдето тръгна в първите часове на понеделник. В този момент самолетът летеше на 3300 метра над океана.
Пилотите определят като най-критичен момент от полета до Хаваите преодоляването на студен фронт, който е основното препятствие по пътя над океана с дължина 7900 км. Екипите на земята следят поведението на самолета, докато пилотът почива няколко пъти по 20-тина минути. Той ползва техники на йога и медитации, за да се държи.
Самолетът, който използва само слънчева енергия, доказа вече, че може да остане денонощно във въздуха, ако през деня има достатъчно слънце и изработената от фотоволтаичните панели енергия от предния ден се съхрани в акумулаторните батерии.
Слънчевият самолет стартира околосветското пътешествие на 9 март 2015 г. в Абу Даби. Той вече беше в Оман, Индия, Мианмар, Китай и направи принудителен престой в Япония.
След спиране на Хаваите самолетът ще се отправи към Финикс, Аризона и през континенталната част на САЩ към Ню Йорк. След като преодолее Атлантическия океан, самолетът ще спре в Южна Европа и Северна Африка и ще се върне в Абу Даби. /ТАСС и БГНЕС
Пилотът Андре Бошберг и съавторът на проекта Бертран Пикар кацнаха до Хонолулу, Хавай в САЩ. Полетът над Тихия океан продължи 4 дни, 21 часа и 52 минути или общо 117 часа.
В 8 часа токийско време (2 часа българско време) в сряда, самолетът бе прелетял 3700 км от Нагоя, Япония, откъдето тръгна в първите часове на понеделник. В този момент самолетът летеше на 3300 метра над океана.
Пилотите определят като най-критичен момент от полета до Хаваите преодоляването на студен фронт, който е основното препятствие по пътя над океана с дължина 7900 км. Екипите на земята следят поведението на самолета, докато пилотът почива няколко пъти по 20-тина минути. Той ползва техники на йога и медитации, за да се държи.
Самолетът, който използва само слънчева енергия, доказа вече, че може да остане денонощно във въздуха, ако през деня има достатъчно слънце и изработената от фотоволтаичните панели енергия от предния ден се съхрани в акумулаторните батерии.
Слънчевият самолет стартира околосветското пътешествие на 9 март 2015 г. в Абу Даби. Той вече беше в Оман, Индия, Мианмар, Китай и направи принудителен престой в Япония.
След спиране на Хаваите самолетът ще се отправи към Финикс, Аризона и през континенталната част на САЩ към Ню Йорк. След като преодолее Атлантическия океан, самолетът ще спре в Южна Европа и Северна Африка и ще се върне в Абу Даби. /ТАСС и БГНЕС
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 12:14 В началото на сезона българските посолства не могат да обработят визите за работниците в туризма
- 12:05 Мбапе прави компромис с позицията си в атаката на Реал
- 11:57 Перките на емблематичната вятърна мелница на Мулен Руж в Париж се срутиха
- 11:48 Арестуваха 16-годишен във Франция, пожелал да умре като мъченик на олимпиадата
- 11:47 Нинова: За оставката на Желязков дадохме подписи и на “Възраждане”, и на ПП-ДБ
- 11:40 100 г. национален отбор на България: Началото е във влака за Виена с 5 килограма цигари
- 11:32 Студентите от Харвард се присъединиха към протестите срещу израелските действия в Газа
- 11:26 Александров: След изборите всички ще искат да са в прекрасни отношения с Борисов, непоклатим е