Предлагат 24 малки тунела на „Струма“ вместо 1 голям
България 31.03.2015 22:04
Алтернативното трасе, по което може да премине магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, стигна до етап идеен проект. Преди няколко дни Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е обявила процедура за избор на фирма, която да направи този проект. Офертите ще се подават до 4 май тази година, а времето за изработване е 5 месеца, т.е. проектът трябва да е готов най-рано през ноември, ако няма обжалване, съобщава „Труд”.
Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.
В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.
Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.
Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.
В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.
Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 22:31 Силно земетресение с магнитуд 5.6 разлюля Централна Турция
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали