Синдикалист: Лекарите идват и си отиват, а учителите по цял ден са сред ромите
България 29.01.2015 08:10
"Лекарите идват и си отиват, а учителите по цял ден са сред ромите. Стресът при тях е много по-голям и трябва да се говори затова". Това каза пред bTV Юлиян Петров, председател на синдикат образование към КТ „Подкрепа”.
„Учителите в ромските махали работят в една паралелна образователна система. Децата в тези махали са различни, защото много от тях не са социализирани. Учитевите Те нямат елементарни познания как да се държат в общности и как да слушат госпожата. Масово в 4-5 клас децата в тези училища, в които ромските деца преобладават, не знаят български клас. Те минават от клас в клас, защото е заложено да не повтарят. Проверката след 4-ти клас с външно оценяване не е обективна. С налучкване те изкарват теста и стигат и до 8 клас”, обясни още Юлиян Петров.
Статистиката показва, че в първи клас има 20% ромски деца, а в 12-ти клас вече те са само 1%.
„Основният проблем е свързан с тяхната социална среда. Те говорят на майчин език и така идват в училище. Трудно учат български. Възпитанието на родителите не е достатъчно, за да се формира отношение към образованието като цяло. Родителите трудно мотивират децата си да идват редовно на училище. Учителите в тези училище работим под ежедневен стрес и напрежение”, добави по темата Галина Сахиева, директор на 136-то Основно училище в столицата.
„Учителите в ромските махали работят в една паралелна образователна система. Децата в тези махали са различни, защото много от тях не са социализирани. Учитевите Те нямат елементарни познания как да се държат в общности и как да слушат госпожата. Масово в 4-5 клас децата в тези училища, в които ромските деца преобладават, не знаят български клас. Те минават от клас в клас, защото е заложено да не повтарят. Проверката след 4-ти клас с външно оценяване не е обективна. С налучкване те изкарват теста и стигат и до 8 клас”, обясни още Юлиян Петров.
Статистиката показва, че в първи клас има 20% ромски деца, а в 12-ти клас вече те са само 1%.
„Основният проблем е свързан с тяхната социална среда. Те говорят на майчин език и така идват в училище. Трудно учат български. Възпитанието на родителите не е достатъчно, за да се формира отношение към образованието като цяло. Родителите трудно мотивират децата си да идват редовно на училище. Учителите в тези училище работим под ежедневен стрес и напрежение”, добави по темата Галина Сахиева, директор на 136-то Основно училище в столицата.
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 22:31 Силно земетресение с магнитуд 5.6 разлюля Централна Турция
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали