Армията спря поръчка за 20 млн. лева заради офшорка на Цветан Василев
България 30.10.2014 21:34
Обществената поръчка за ремонт и за възстановяване летателната годност на 4 хеликоптера МИ-17 на стойност 20 млн. лв. беше спряна от Министерство на отбраната, съобщава „Труд".
На 24 октомври в протокол на комисия от военното министерство се казва най-общо, че фирмата, поканена за изпълнение на поръчката, е собственост на офшорна фирма и няма право да участва в обществени поръчки.
Комисията е поканила за участие единствено фирма „Авионамс" АД. Това е бившият военен завод ТЕРЕМ „Георги Бенковски"-Пловдив, който беше приватизиран преди четири години.
В обяснителните си бележки комисията обяснява, че чрез търговския регистър са установили, че мажоритарен собственик на „Авионамс" АД е дружество „Хедж Инвестмънт България" АД. На 6 март 2012 г. от Корпоративна търговска банка съобщават официално, че банката увеличава капитала в дружеството с 900 акции по 1000 лв.
В документите на военната комисия е записано още, че мажоритарен собственик на „Хедж Инвестмънт България" АД е фирма „EFV International Financial ventures" LTD, която е регистрирана на Британските вирджински острови. Според Закона за икономическите и финансовите взаимоотношения с дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, който беше приет през лятото,
фирми в офшорни зони няма право да участват в обществени поръчки.
През декември 2011 г. фирма „Дунарит" АД, която също е близка до Цветан Василев, купи от МО шест хеликоптера МИ-17, които по-късно бяха ремонтирани в ТЕРЕМ - „Георги Бенковски"-Пловдив.
Обществената поръчка беше обявена през май месец. Тогава „Труд" обяви, че в заданието могат да участват само българските фирми ТЕРЕМ "Летец" и бившият ТЕРЕМ "Георги Бенковски"-Пловдив (сега "Авионамс"), тъй като през лятото на 2012 г.
България и Русия подписаха споразумение за ремонт и за възстановяване летателната годност на хеликоптерите МИ-17 и МИ-24 и тези два завода получиха лицензи.
Министерството на отбраната обяви обществена поръчка за подписване на рамково споразумение за 7 години. Сумата от 20 млн. лв. е ориентировъчна, тъй като в заданието е посочено, че ще има и "непланови доставки на оборудване и консумативи”.
Голяма част от парите ще отидат в Русия, която единствена има лиценз да ремонтира двигатели, редуктури и агрегати по машината.
В момента българските ВВС имат над 20 хеликоптера: 12 "Кугър", 3 "Пантер", 6 МИ-24, 4 МИ-17, 6 "Бел" и няколко приземени МИ-14.
Комисия на Министерство на отбраната открила, че мажоритарен собственик на фирмата, спечелили конкурса, е регистрирана на Британските вирджински острови. /БЛИЦ
На 24 октомври в протокол на комисия от военното министерство се казва най-общо, че фирмата, поканена за изпълнение на поръчката, е собственост на офшорна фирма и няма право да участва в обществени поръчки.
Комисията е поканила за участие единствено фирма „Авионамс" АД. Това е бившият военен завод ТЕРЕМ „Георги Бенковски"-Пловдив, който беше приватизиран преди четири години.
В обяснителните си бележки комисията обяснява, че чрез търговския регистър са установили, че мажоритарен собственик на „Авионамс" АД е дружество „Хедж Инвестмънт България" АД. На 6 март 2012 г. от Корпоративна търговска банка съобщават официално, че банката увеличава капитала в дружеството с 900 акции по 1000 лв.
В документите на военната комисия е записано още, че мажоритарен собственик на „Хедж Инвестмънт България" АД е фирма „EFV International Financial ventures" LTD, която е регистрирана на Британските вирджински острови. Според Закона за икономическите и финансовите взаимоотношения с дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, който беше приет през лятото,
фирми в офшорни зони няма право да участват в обществени поръчки.
През декември 2011 г. фирма „Дунарит" АД, която също е близка до Цветан Василев, купи от МО шест хеликоптера МИ-17, които по-късно бяха ремонтирани в ТЕРЕМ - „Георги Бенковски"-Пловдив.
Обществената поръчка беше обявена през май месец. Тогава „Труд" обяви, че в заданието могат да участват само българските фирми ТЕРЕМ "Летец" и бившият ТЕРЕМ "Георги Бенковски"-Пловдив (сега "Авионамс"), тъй като през лятото на 2012 г.
България и Русия подписаха споразумение за ремонт и за възстановяване летателната годност на хеликоптерите МИ-17 и МИ-24 и тези два завода получиха лицензи.
Министерството на отбраната обяви обществена поръчка за подписване на рамково споразумение за 7 години. Сумата от 20 млн. лв. е ориентировъчна, тъй като в заданието е посочено, че ще има и "непланови доставки на оборудване и консумативи”.
Голяма част от парите ще отидат в Русия, която единствена има лиценз да ремонтира двигатели, редуктури и агрегати по машината.
В момента българските ВВС имат над 20 хеликоптера: 12 "Кугър", 3 "Пантер", 6 МИ-24, 4 МИ-17, 6 "Бел" и няколко приземени МИ-14.
Комисия на Министерство на отбраната открила, че мажоритарен собственик на фирмата, спечелили конкурса, е регистрирана на Британските вирджински острови. /БЛИЦ
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 13:35 Кабинетът в оставка дава над 13 милиона лева за вдигане на заплатите в НОИ
- 13:33 Кавга за еврозоната и енергетиката: Асен Василев бил „министърът с най-дълбоко гърло“, според ИТН
- 13:29 Хората наистина имат "шесто чувство" - нарича са интepoцeпция и е важно за здравето ни
- 13:27 Ст. комисар Антон Златанов: Експерти от 14 страни казаха, че сме готови за Шенген и по суша
- 13:18 Омбудсманът след срещата с Радев: Не мога да съм служебен премиер
- 13:17 Заради предстоящото слънчево затъмнение, туристически бум на Ниагарския водопад
- 13:09 Подадени са проекти за саниране на жилищни сгради по ПВУ за над 152 млн. лв.
- 13:06 Тагарев отрече да има разработка на „Военно разузнаване“ срещу Атанас Атанасов