Старо устройство, отделящо коловозите, е причина за катастрофата край Калояновец?
България 23.07.2014 14:39
Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо, че участъкът е изцяло ремонтиран. Това каза днес експертът по Безопасност и здраве при работа (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти.
На вчерашната среща с ръководството на БДЖ и локомотивните машинисти споделиха, че машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите, обясни Балталийски.
По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността, категоричен бе експертът.
Синдикатите категорично се обединяват около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
На косъм от катастрофа се е разминал друг влак, заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ „Подкрепа” Атанас Кръстев. По думите му дни след катастрофата край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа.
Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент, категоричен бе Кръстев. /Дарик радио
На вчерашната среща с ръководството на БДЖ и локомотивните машинисти споделиха, че машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите, обясни Балталийски.
По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността, категоричен бе експертът.
Синдикатите категорично се обединяват около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
На косъм от катастрофа се е разминал друг влак, заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ „Подкрепа” Атанас Кръстев. По думите му дни след катастрофата край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа.
Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент, категоричен бе Кръстев. /Дарик радио
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 22:31 Силно земетресение с магнитуд 5.6 разлюля Централна Турция
- 21:02 Хороскоп за петък, 19 април 2024 г.
- 19:26 Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете
- 19:17 Летим до Истанбул за 30 евро за еднопосочен билет
- 19:11 Телефонни измамници се представят за служители на БНБ
- 19:04 Проф. Даниел Вълчев: Правната ни система е като човек на силни лекарства без връзка с оплакванията
- 18:55 Домашна оранжерия за марихуана разбиха пернишки криминалисти
- 18:46 Филипините създават разсадници за спасени корали