Веселин Михайлов-прокурист на „Градски транспорт“ ЕАД: Могат да се вземат оздравителни мерки.

Избрано 28.06.2012 19:00

- В какво състояние заварихте Градски транспорт при стъпването ви в длъжност?
- Преди 2 години и един месец заех длъжността прокурист на „Градски транспорт“ ЕАД. Тогава дружеството бе на загуба в размер около 1 200 000 лв. + 600 000 лв. резервни части + 800 000 лв. гориво. 9 автобуса от автопарка бяха оставени за брак. Извършен им бе ремонт и са в експлоатация към настоящия момент, като някой от тях са произведени през 1984 и 1985 година. Социално битовите условия не бяха никак добри. Това, че тези 9 автобуса трябва да влязат в експлоатация бе задача номер 1. В този момент нито един автобус не е в продължителен престой. Транспортната схема в града не е много удачна. Тя не е подходяща за градския транспорт и не носи печалба на дружеството.

- Какво е финансовото състояние на фирмата в момента?
- 720 000 лева загуба за 2011 година. Съобразявам се с колективния трудов договор, който включва социалните бонуси на работниците. Аз не го подписах, но по силата на законодателството на Република България важи 2 години. Там се добавят великденски и коледни за служителите на дружеството в размер около 220 000 лева. Това е едно голямо перо, което тежи финансово. Освен това заплатите на работниците се вдигнаха в съответствие с вдигането на минималната работна заплата в страната. Това налага аз да вдигна заплатите на 720 човека. Тези неща оказват своето влияние от финансова гледна точка. Освен това има голям спад на пътникопотока. Аз си водя статистика всеки ден. От нея се вижда как миналата година на този ден примерно 27-ми юни 2011г. сме имали приход 43 000 лева а днес имаме 37 000 лева, просто не се качват хора. Писал съм докладни за картите на пенсионерите. Варна е града, който работи с най-ниска карта на пенсионера-2 лева, Бургас работят на 12,55 лева, Пловдив-12 лева, София- 11,00 лева. Може да се види каква е разликата. Не се прие предложението да се повиши стойността на пенсионерските карти, което не е справедливо след като в цяла България горим един и същи дизел на една и съща цена, а Варна работи на 2 лева. Освен това намалиха и възрастта от 67 на 65. Така сме загубили около 9 000 потенциални клиенти, тъй като те пътуват с карта за два лева на месец. 540 000 лева е разхода на возилата на Градски транспорт на месец, а дотацията от общината е 500 000 лева. Фонд работна заплата е 720 000, 120 000 е запора за новите „Тедоми” + „Мерцеси” на автопарка, 15 000 лева за застраховки и 110 000 лева е ДДС. В същото време при калкулиране реалната цена на автобусния билет се получава 1.28 лева. Стойността се определя от три компонента: разход на гориво, цена на дизела 1.20.

- Защо се стигна до секретни клаузи в договора между „Градски транспорт“ ЕАД и „Транстриумф“?
- Нямам касателство, тъй като това са решения на съвета на директорите на Градски транспорт. Знам, че договорът между „Градски транспорт“ ЕАД и „Транстриумф“ е конфиденциален. Не съм го чел, нито виждал.

- Според вас бордът на директорите ли са скрили клаузите от за неустойки от кмета и общински съвет?
- Не мога да коментирам, това си е тяхно право. Те си движат договора с „Транстриумф“. Чувам, че се искат неустойки. Това е едно от нещата, който разклатиха общинското дружество. Хората започнаха да се обръщат с недоверие, започнаха да идват на работа но не и да работят. Според мен затова трябва да се излезе с ясно становище, ще има ли няма ли да има, за да се продължи напред, защото не може така.

- Някой упражнявал ли е натиск върху вас при вземането на решения касаещи работата ви, или се е намесвал в управлението на фирмата?
- Не, не аз съм вече на години и отричам такъв натиск, не се подавам на такива работи. Много съм видял и много знам за транспорта. Имам си изцяло мое мнение.

- Каква е причината за подаването на оставката ви?
- Още май месец си подадох оставката на борда на директорите на дружеството. В протокол на тяхно заседание едната точка е, че ме наказват финансово за лоши финансови резултати. Нямам никакви претенции по отношение на това. Другата точка е, че искат да подобря с 20% финансово икономическите показатели на „Градски транспорт“ спрямо 2011 година. Това не мога да го направя, ако някой друг може да го направи, нека пробва. Нещата вече се раздухаха и по вестници и по медии.

- Има ли опасност „Градски транспорт“ ЕАД да бъде доведен до фалит?
- Не. Според мен могат да се вземат оздравителни мерки. Процесът е обратим.

- Има ли опасност споровете между „Градски транспорт“ ЕАД и „Транстриумф“ да бъдат прехвърлени в съда?
- Съгласно законодателството от „Транстриумф“ могат да си търсят правата. Директорът на частния превозвач вече прати нотариална покана.

CHF CHF 1 2.00269
GBP GBP 1 2.28725
RON RON 10 3.9325
TRY TRY 100 5.59629
USD USD 1 1.80911